تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

دکترعلی پورجوادی:استاد تمام شیمی دانشگاه شریف


دکترعلی پورجوادی:استاد تمام شیمی دانشگاه شریف

دکترعلی پورجوادی:استاد تمام شیمی دانشگاه شریف

دکترعلی پورجوادی،در سال 1970 کارشناسی در رشته شیمی را از دانشگاه ملی سابق (شهید بهشتی کنونی ) و در سال 1982 دکتری شیمی پلیمر را از دانشگاه پاریس دریافت می کند. استاد تمام دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف است. وی سال 1349 به عنوان دانشجوی ممتاز انتخاب شد و پس از پایان فارغ التحصیلی و خدمت سربازی، در سال 1352 به فرانسه رفت و موفق به اخذ گواهینامه دوره طیف سنجی و پیوندهای شیمیایی از مرکز دانشگاهی او- رن(Haut-Rhin) شد. سپس عازم دانشگاه پی یر و ماری کوری شد و در رشته شیمی پلیمر ادامه تحصیل داد و موفق به دریافت دیپلم مطالعات عمیق (D.E.A.) شد و درنهایت پس از گذشت یک سال مدرک دکتری سیکل سوم خود را گرفت؛ او یکی از شاگردان دست پرورده پروفسور شامپوتیه پدر شیمی پلیمر فرانسه بود.
دکتر پورجوادی سال 1354 به ایران بازگشت و جذب اداره کل صنایع غذایی دارویی وزارت صنایع معادن شد. ناسازگاری محیط با روحیه و خلق و خوی او باعث شد بار دیگر راهی فرانسه شود و دانشنامه دکتری دولتی ( بالاترین مدرک علمی فرانسه) را دریافت کند. او بار دیگر پس از پایان یافتن تحصیلات تکمیلی اش سال 1359(همزمان با انقلاب فرهنگی دانشگاه ها) وارد ایران شد. دکتر پورجوادی از بدو تاسیس مرکز نشر دانشگاهی وابسته به ستاد انقلاب فرهنگی در سمت‌های رییس گروه شیمی و مهندسی شیمی، معاون پژوهشی و امور ویرایش و نیز قائم مقامی از آذر سال 1359 تا 1384 با این مرکز همکاری داشته است که حاصل تلاش بیست و پنج ساله ایشان با این بزرگترین بنگاه انتشاراتی کشور نظارت بر انتخاب، ترجمه یا تالیف، ویرایش و چاپ بیش از یکصد و پنجاه کتاب در زمینه شیمی و مهندسی شیمی بود.
گفتنی است دکتر پورجوادی سال 1361 بلافاصله پس از بازگشایی دانشگاه‌ها، جذب گروه شیمی دانشگاه صنعتی شریف شد و در حال حاضر با رتبه استاد ممتازی به فعالیت‌های آموزشی- پژوهشی خود ادامه می‌دهد.
از جمله سمت‌ها و جوایزی که ایشان در در دوره فعالیت‌های دانشگاهی خود کسب کرده‌اند می‌توان به، عضویت در شورای برنامه نویسی گروه شیمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،عضویت در گروه واژه گزینی شیمی و شورای واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ریاست دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف، استاد نمونه کشوری، پژوهشگر برتراستان تهران، دانشمند برتر کشورهای اسلامی، پژوهشگر نمونه دانشگاه صنعتی شریف در پنج دوره( 1378، 1381، 1386، 1387، 1392)، یک درصد اول پراستنادترین شیمیدان جهان براساس رتبه بندی ISI در سال1392 اشاره نمود.
دکتر پورجوادی تا کنون سرپرستی 25 دانشجوی مقطع دکتری و 56 دانشجوی کارشناسی ارشد را برعهده داشته‌اند که حاصل تلاش پژوهشی ایشان انتشار 175 مقاله علمی در مجله‌های معتبر بین المللی بوده است. وی سابقه‌ی تألیف، ترجمه و ویرایش بیش از 50 کتاب دانشگاهی را در کارنامه‌ی فرهنگی خود دارد که انتشار سه گانه‌ی وی با عناوین "واژه نامه‌ی علوم و فناوری شیمی"، "واژگان شیمی و مهندسی شیمی" و "فرهنگ شیمی و مهندسی شیمی" سهم عمده ای در یکدست سازی کتاب‌های شیمی دبیرستانی و دانشگاهی در سه دهه‌ی اخیر داشته است.

 برگرفته از صفحه شخصی دکتر پور جوادی در سایت دانشگاه شریف

  انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 430

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما