تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

مهناز بیرانوند صاحب قهوه خانه مهناز


مهناز بیرانوند صاحب قهوه خانه مهناز

مهناز بیرانوند صاحب قهوه خانه مهناز
مهناز بیرانوند یکی از اهالی خرم‌آباد است که با تلاش و پشتکار بسیار، به ‌همراه خواهرش قهوه‌خانه‌ای در این شهر راه‌اندازی کرده‌است و تمامی مراحل راه‌اندازی کسب و کارش را در شبکه اجتماعی اینستاگرام قرار داده؛ از جستجو برای یافتن مغازه در بنگاه‌های معاملاتی گرفته تا خرید وسایل و تجهیزات. پروفایل قهوه‌خانه مهناز مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته تا جایی که برخی از دنبال‌کنندگان این پروفایل برای دیدن قهوه‌خانه او از شهرهای دیگر به خرم‌آباد رفتند. او عکس‌های مشتریان قهوه‌خانه را هر از چندی به اشتراک می‌گذارد و بدین ترتیب ازحمایت آن‌ها تشکر می‌کند. سادگی، صمیمیت، پشتکار و امیدواری خواهران بیرانوند دنبال‌کنندگان پروفایل قهوه‌خانه‌شان را بارها به وجد آورده‌است. قهوه‌خانه‌ای که البته در آن غذاهای سالم و بهداشتی ارائه می‌شود و در آن خبری از قلیان و سیگار نیست.
در مورد شروع کار آفرینی خودش می گوید :
من مهناز بیرانوند هستم صاحب قهوه‌خانه مهناز. داستان شروع کارآفرینی ما بدین شکل بود که حدود دو سال پیش به‌همراه خواهرم فرشته، که هردو در آن زمان بیکار بودیم، شروع به پخت غذا برای کارگران ساختمانی کردیم. بعد از گرفتن سفارشات، شب غذاها را نیمه‌آماده می‌کردیم و روز بعد برای ناهار آماده می‌کردیم و تحویل می‌دادیم. درآمدمان خوب بود و خودمان را هم بیمه کرده‌بودیم. سفارشها که بیشتر شد تصمیم گرفتیم کارمان رو توسعه بدهیم. بعد از چند ماه جستجو، مکانی را پیداکردیم و اجاره کردیم. الان به‌طور مستقیم چهار نفر داخل مغازه کار می‌کنیم و سه خانم هم در منازلشان برای آشپزخانه ما غذا تهیه می‌کنند.
از نظر مالی پول ما کافی نبود. همین باعث شد پیداکردن مکانی مناسب زمان زیادی بگیرد. از نظر فرهنگی هم مردم (صاحبان املاک) مایل نبودند که مغازه را به یک زن برای کار قهوه‌خانه اجاره بدهند.
ما تصمیم داریم این آشپزخانه را مجهزتر کنیم و شعبات دیگری هم راه‌اندازی کنیم.
در مورد اشتباهات مرتکب شده در کار آفرینی خودش می گوید :
بله! باید مدت قرارداد مغازه را ۵ساله می‌نوشتیم که این کار را نکردیم. اشتباه دیگر این بود که از ابتدا قیمت‌‌ها را خیلی پایین در نظر گرفتیم و الان که کمی قیمت‌ها را افزایش داده‌ایم بعضی از مشتریان قیمت‌های قبلی را می‌خواهند! اشتباه دیگر مربوط به اندازه مغازه است؛ باید مکان بزرگتری می‌گرفتیم.
مهم‌ترین تجربه‌ام در این کار شناختی است که من از خودم، به‌عنوان یک زن در جامعه کسب و کار مردها، پیدا کردم؛ نه تنها ضعیف‌تر از آنها نیستم، بلکه در برخی از زمینه‌ها حتی قوی‌تر عمل می‌کنم!

پیشنهاد خانم بیرانوند برای کار آفرینان جوان:
توصیه من به کارآفرین‌های جوان این است که اگر تصمیم دارند کاری را شروع کنند حتماً برای مدتی در یک جایی به شکل شاگرد کار کنند.

 برگرفته از سایت خبری تحلیلی کسب و کار

  انتشار : ۱۴ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 548

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما