تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

لعيا رويايي‌ برترين‌ كارآفرين‌ زن‌ كشور


لعيا رويايي‌ برترين‌ كارآفرين‌ زن‌ كشور

لعيا رويايي‌ برترين‌ كارآفرين‌ زن‌ كشور

لعيا رويايي در سال‌ 1323 درشهر دامغان‌ متولد شد. به‌ علت‌ فوت‌ پدرش‌، از 17 سالگي‌ شروع‌ به‌ كار كرد، ولي‌ كار كردن‌ او باعث‌ نشد تا تحصيل‌ را رها كند. او ليسانس‌ خود را در رشته‌ حسابداري ‌صنعتي‌ گرفت‌ و به‌ دليل‌ ممتاز شدن‌ در دانشگاه‌ به ‌او بورس‌ تحصيلي‌ تعلق‌ گرفت‌ بنابراين‌ در كشور هلند به‌ ادامه‌ تحصيل‌ پرداخت‌ و پس‌ از دو سال ‌فوق‌ ليسانس‌ برنامه‌ريزي‌اش‌ را اخذ نمود.

در كارنامه‌ فعاليت‌هاي‌ علمي‌ او سابقه‌ بيست ‌سال‌ خدمت‌ در وزارت‌ صنايع‌ و موقعيت‌هاي‌خوب‌ شغلي‌ در رده‌ مديريت‌ و تاسيس‌ چندين ‌پروژه‌ كاري‌ در بخش‌ صنعت‌، نشان‌ از تلاش‌ وخدمت‌ صادقانه‌ او دارد. همين‌ امر باعث‌ شد تا وي‌ به‌ عنوان‌ كانديداي‌ وزارت‌ صنايع‌ به‌ كابينه‌دولت‌ خاتمي‌ معرفي‌ شود، اما اين‌ امر محقق‌ نشد، اين‌ بانوي‌ فعال‌ و نمونه‌ در عرصه‌ صنعت‌، سپس‌توسط شريعتمداري‌ وزير بازرگاني‌، به‌ عنوان‌برترين‌ كارآفرين‌ زن‌ كشور معرفي‌ و از او تقديرگرديد.

بعد از بازگشت از هلند و گذراندن دوره‌ فوق‌ ليسانس‌ مديريت‌ بهداشت ‌بيمارستان‌ در دانشگاه‌ تهران مرحوم‌ (مسعودي‌) موسس‌ پلي‌تكنيك‌مرا استخدام‌ كرد. بنابراين‌ از 8 صبح‌ تا ساعت‌ 4عصر در وزارتخانه‌ و پس‌ از آن‌ تا ساعت‌ 10 شب‌تدريس‌ مي‌كردم‌. وقتي‌ هم‌ كه‌ بيكار بودم‌، پروژه‌صنعتي‌ تهيه‌ مي‌كردم‌ و همچنين‌ مشاوره‌ صنعتي‌هم‌ انجام‌ مي‌دادم‌.

در مورد سختی ها و فراز و نشیب های زندگی می گوید : من‌ هنوز ديپلم‌ نداشتم‌ كه‌ در وزارت‌صنايع‌ استخدام‌ شدم‌، در آنجا تايپ‌ منشيگري‌ وبايگاني‌ مي‌كردم‌. البته‌ اين‌ كار براي‌ من‌ مناسب‌نبود. من‌ علاقه‌ خاصي‌ به‌ ادامه‌ تحصيل‌ داشتم‌ وهدف‌هاي‌ زيادي‌ را دنبال‌ مي‌كردم‌. به‌ همين‌علت‌ از هر فرصتي‌ هرچند كوتاه‌ براي‌ مطالعه‌استفاده‌ مي‌كردم‌، پس‌ از اتمام‌ دوره‌ ليسانس‌ درسمت‌ كارشناس‌، براي‌ قيمت‌گذاري‌ كالاهاي‌صنعتي‌ از كارخانه‌ها بازديد مي‌كردم‌، در كنار اين‌كار هم‌ مشاوره‌ صنعتي‌ و هم‌ در دانشگاه‌ تدريس‌مي‌كردم‌.

در مورد فعالیت های خودش می گوید : با تحقيقاتي‌ كه‌ انجام‌ دادم‌، متوجه‌شدم‌ محصولات‌ كشاورزي‌ ما در بازارهاي‌ جهاني‌به‌ علت‌ عدم‌ كيفيت‌ بسته‌بندي‌هايش‌ برد خوبي‌ندارد، حتي‌ با وجود اينكه‌ خود كالا كيفيتي‌فوق‌العاده‌ دارد، اما تمام‌ كساني‌ كه‌ مي‌خواهندخريد كنند، به‌ظاهر بسته‌ نگاه‌ مي‌كنند. به‌ همين‌دليل‌ طي‌ پيگيري‌هايي‌ كه‌ انجام‌ دادم‌، موفق‌شدم‌5/3 ميليون‌ دلار وام‌ ارزي‌ بگيرم‌ و ماشين‌آلات‌ صنعتي‌ وارد كنم‌، تا به‌ بهترين‌ نحو روي‌بسته‌بندي‌ آن‌ سرمايه‌ گذاري‌ كنم‌.

سال‌هاي‌ پيش‌ براي‌ شركت‌ درنمايشگاه‌هاي‌ عرضه‌ محصولات‌ كالا كه‌ در لندن‌،ساحل‌ عاج‌، نيجريه‌... بود مي‌رفتم‌، اما در حال‌حاضر به‌ اين‌ علت‌ كه‌ كار جديدم‌ در صفادشت‌قزوين‌، احتياج‌ به‌ حضور مداوم‌ دارد، نمي‌توانم‌به‌ سفر تحقيقي‌ بروم‌، چون‌ يك‌ لحظه‌ غفلت ‌موجب‌ مشكلات‌ فراوان‌ مي‌شود . البته‌ در حال‌حاضر مشغول‌ مذاكره‌ با چند شركت‌ در دبي‌هستيم ‌، تا از آنجا براي‌ بسته‌بندي‌ سفارش‌ بگيريم‌.

در مورد موفقیت و مسیر پیشرفت خود می گوید : داشتن‌ اعتماد به‌ نفس‌، توكل‌ به‌ خدا،پشتكار و ارزيابي‌ و مطالعه‌ كاري‌ كه‌ قرار است‌انجام‌ شود.

در مورد نقش اعتماد به نفس در موفقیت می گوید :ايمان‌، (من‌ مي‌توانم‌ اين‌ كار را انجام‌دهم‌) و تلاش‌ براي‌ رسيدن‌ به‌ هدف‌ و فكر روي‌آن‌، تا تمام‌ جوانب‌ آن‌ سنجيده‌ شود.

در مورد ورشکست شدن کارخانه ها می گوید : آنان‌موقعيت‌ خود را ارزيابي‌ و روي‌ آن‌ مطالعه ‌نمي‌كنند، البته‌ وزارت‌ صنايع‌ هم‌ مقصر است‌. زيرازماني‌ كه‌ كسي‌ مجوز توليد ماكاروني‌ يا اجاق‌ گاز رامي‌خواهد، با اينكه‌ بازار اشباع‌ شده‌ است‌، امانمي‌گويند ما در حد نياز كشورمان‌، به‌ اين‌توليدات‌ مجوز داده‌ايم‌.

متاسفانه‌ در كشور ما بين‌توليدات‌ رقابت‌ غير معقول‌ وجود دارد وكارخانه‌هاي‌ متعددي‌ با هم‌ رقابت‌ مي‌كنند و اين‌كمي‌ كار را مشكل‌ كرده‌ و شما دائما بايد به‌توليدات‌ خود تنوع‌ بدهيد، گرچه‌ بايد به‌ اينها توليداتي‌ را هم‌ اضافه‌ كنيد، كه‌ زيرزميني‌ توليدمي‌شوند و نه‌ ماليات‌ و نه‌ بيمه‌اي‌ مي‌دهند و نه‌عوارضي‌... البته‌ اين‌ بحث‌ مفصل‌تري‌ را در پي‌دارد، براي‌ مثال‌ براي‌ واحد ما 8 ميليون‌ بيمه‌آمده‌ است‌ كه‌ مبلغ‌ زيادي‌ مي‌باشد.

صندوق‌تامين‌ اجتماعي‌ بسيار متمول‌ است‌، اما از كار فرماتا جايي‌ كه‌ مي‌شود حق‌ بيمه‌ وصول‌ مي‌كند و هيچ‌خدماتي‌ هم‌ ارائه‌ نمي‌هند، ما تا حق‌ بيمه‌ راندهيم‌، دفترچه‌ كارگرها را مهر نمي‌زنند.

در مورد سرمایه و گرفتن وام از بانک ها می گوید : ما هم‌ كه‌ اول‌ اعتبار نداشتيم‌. فكركرديم‌ مي‌خواهيم‌ در چه‌ زمينه‌اي‌ كار و توليدكنيم‌، سپس‌ از راه‌ قانوني‌ اقدام‌ به‌ گرفتن‌ وام‌كرديم‌. در حال‌ حاضر پسرم‌ در حال‌ تهيه‌پروژه‌اي‌ است‌ كه‌ در آن‌ كيك‌هاي‌ دو لايه‌ كه‌تاريخ‌ انقضاي‌ آن‌ سه‌ ماه‌ پس‌ از توليد است‌ را درياسوج‌ توليد كند... يعني‌ فكر كرديم‌ كه‌ بايد دريك‌ منطقه‌ محروم‌ چنين‌ كارخانه‌اي‌ توليد كنيم‌ وكار آفريني‌ انجام‌ دهيم‌.

در مورد کار آفرینی خانم های خانه دار می گوید : بله‌، خيلي‌ كارها را مي‌توان‌ در منزل‌انجام‌ داد. فقط بايد به‌ آن‌ فكر كنند و تمركز داشته‌باشند، اگر خانم‌ها تمام‌ حواسشان‌ را متوجه‌كارشان‌ كنند، حتما پيشرفت‌ خواهند كرد ، همان‌طور كه‌ در عرصه‌هاي‌ مختلف‌ مي‌بينيم‌، زنان‌پيشرفت‌هاي‌ چشمگيري‌ دارند و تاكنون‌ بارها نه‌تنها در ايران‌، بلكه‌ در جهان‌ آن‌ را نشان‌ دادند.

پیشنهادات خانم رویایی برای جوانان :ما بايد نسل‌ جوان‌ را براي‌ زندگي‌آينده‌ تربيت‌ كنيم‌، بايد براي‌ تلاش‌ و رسيدن‌ به‌هدفشان‌ كمكشان‌ كنيم‌ و در اين‌ ميان‌، خانواده‌ها نقش‌ زياد و تاثيرگذاري‌ دارند. خدمت‌ من‌ به‌مردم‌ كشورم‌ براي‌ علاقه‌ به‌ ايجاد اشتغال‌ براي‌جوانان‌ است‌، ولي‌ در نهايت‌ اين‌ خود جوانان‌هستند كه‌ بايد هدفشان‌ را تعيين‌ كنند.

 برگرفته از سایت نظام جامع اطلاع رسانی اشتغال با تلخیص و اضافات

  انتشار : ۱۴ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 388

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما