تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

روستای گردشگری حلیمه جان موفق در عرصه بوم گردی و کار آفرینی


روستای گردشگری حلیمه جان موفق در عرصه بوم گردی و کار آفرینی

روستای گردشگری حلیمه جان موفق در عرصه بوم گردی و کار آفرینی

روستای گردشگری حلیمه جان در استان سر سبز گیلان واقع می‌باشد. این روستا از توابع شهرستان رودبار و بخش رحمت آباد و بلوکات است و درکیلومتر ۳۰ آزاد راه رشت - قزوین قرار گرفته است. این روستا از چشم اندازهای طبیعی شامل استخر طبیعی، جنگل و نمایی بی نظیر از قله دُرفَک برخوردار است.

دریاچه حلیمه جان معروف به دریاچه عروس در رودبار بسیار زیباست. سبزی روی آب به خاطر وجود جلبک‌ها هستش که این جلبکها ظهر با وزیدن باد کنار رفته و دریاچه دو رنگ می‌شود.

در روستای حلیمه جان چندین طرح کارآفرینی اجرا شده است. در این روستا ۱۳ خانه بوم‌گردی برای اقامت گردشگران، با کمک صندوق کارآفرینی امید ساخته و بازسازی شده و به تازگی به بهره‌برداری رسیده است.به گزارش ایرنا، خانه‌های بوم‌گردی در روستای حلیمه‌جان یادآور زیباترین خانه‌های سنتی استان گیلان هستند که فقط در تصاویر قدیمی به‌جا مانده از گذشته می‌توان آنها را دید.
این خانه‌ها به سبک سنتی تزئین شده‌اند. پرده‌های پارچه‌ای گلدار، پوشش حصیری در برخی از قسمت‌های خانه، جانمایی ظرف‌های گلی «گمج» و دیگر کارهای چوبی جلوه خاصی به خانه‌ها داده است که می‌تواند فرصت خوبی برای گردشگران ایجاد کند تا با سبک خانه‌های سنتی گیلان از نزدیک آشنا شوند.در یکی از خانه‌های بوم‌گردی، تنوری برپا شده و مادر خانواده در آن نان می‌پزد و با وانتی که از طریق تسهیلات کارآفرینی امید به صاحبخانه داده شده است، دستپخت‌شان توزیع می‌شود.صندوق کارآفرینی امید برخی امکانات مانند کالسکه سواری، قایق برای گردش در دریاچه کوچک این روستا، تجهیزات عکاسی، نانوایی صنعتی، آلاچیق‌های کلبه درختی و برخی واحدهای اقتصادی دیگر را در روستای حلیمه جان فراهم کرده است تا بتواند تمایل گردشگران را برای اقامت در این روستا افزایش دهد.فروشگاه صنایع دستی در این روستا مملو از زنان جوانی است که در حال تولید صنایع دستی محلی‌شان هستند. حصیربافی یکی از صنایع دستی گیلان است که با دستان ورزیده دختران این روستا بافته می‌شود.لیلا عزیزی، یکی از کارآفرینان روستا که با پوشش محلی مشغول به‌کار است، می‌گوید: درآمدم از تولید صنایع دستی خوب است و از اینکه در یک فعالیت اقتصادی حضور دارم خوشحالم.وی از صندوق کارآفرینی امید ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای تولید صنایع دستی دریافت کرده است.رزیتا سلیمی، یکی دیگر از زنان جوان این روستا است که در آیین گشایش طرح‌های این روستا حضور داشت. وی گفت: توانایی انجام کار دارم و در صورتی که امکان استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی را داشته باشم می‌توانم درآمد کسب کنم.

برگرفته از سایت های اینترنتی

  انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 517

دیدگاه های کاربران (0)

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما