تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

خانم خیال عبدالله زاده : كارآفرين زن برتر بخش كشاورزي


خانم خیال عبدالله زاده : كارآفرين زن برتر بخش كشاورزي

خیال عبدالله زاده : كارآفرين زن برتر بخش كشاورزي

خانم خیال عبدالله زاده در سال 1341 در روستای حمزه آباد شهرستان مهاباد متولد شد. بانوي كارآفرين برتر ملي اهل مهاباد از پنج سال پيش تاكنون ، دويست و هشتاد نوع گياه دارويي را دراين منطقه شناسايي و براي بيش از صد نفرشغل ايجادكرده است . علاقه به گل و گياه از كودكي در درون او بوده است همين امر باعث شد در روستا ازدواج كند تا براي شناسايي و جمع آوري گياهان بتواند بهتر به كوهها و دشتها برود . خانم عبدالله زاده هر چند مدرك ديپلم اقتصاد دارد ولي براي پيشرفت در كارش هيچ وقت با مطالعه و تحقيق بيگانه نبوده است .
اين بانوي موفق گفت : روزانه سه ساعت و نيم در زمينه كارش مطالعه مي كند و كارهاي تحقيقي را هم از طريق ارتباط با مراكز تحقيقاتي و افراد صاحب تجربه به صورت تلفني و يا حضوري انجام مي دهد.
بانوي كارآفرين برتر ملي بخش عمده اي از موفقيتها و افتخاراتش را مديون همسرش است كه مددكار ترويجي جهاد كشاورزي است .

درمورد تحصیل و دوران کودکی خودش می گوید : از دوران كودكي در مدارس نماينده كلاس بودم. در سال دوم راهنمايي به كمك نوجوانان محل، يك كتابخانه داير كردم تا بچه‌ها در اوقات بيكاري در آنجا مطالعه كنند. در اين كار، از آموزش و پرورش نيز كمك گرفتم‌.

بعد از ازدواج، زندگي را در خانواده گسترده شوهرم كه به اتفاق خانواده پدري همراه با عموها در يك مكان زندگي مي‌كردند شروع كردم. هر كدام از اعضاي 40 نفره‌اين خانواده هر روز مشغول كاري براي پيشبرد امور بودند. عده‌اي از خانم‌ها مشغول قالي‌بافي بودند، بعضي به ‌پختن غذا مي‌پرداختند و عده‌اي... من هم كه تازه از شهر به‌اين روستا آمده بودم به شدت به‌اين كارها علاقه پيدا كردم و شروع به كار كردم. اما 3 ماه پس از ازدواج، در سال 1363 تصميم گرفته شد تا اعضاي خانواده به گروه‌هاي كوچك‌تر تقسيم شده، زندگي را مستقلا‌ ادامه دهند.

پس از آن برخلاف تفكر اعضاي خانواده، سعي كردم در تمامي‌كارهاي خانه پيشقدم باشم و به زنان روستا خياطي، قلاب دوزي و كارهاي ديگر را ياد بدهم و با مشاركت زنان روستا براي نوعروسان جهيزيه تهيه كنم. نوشتن تئاتر براي بچه‌ها و اجراي آن در مدرسه از ديگر كارهاي مورد علاقه بنده بود. علاوه بر اين از دوران نوجواني تزريقات و پانسمان را در روستا به طور رايگان براي افراد روستاانجام مي‌دادم.

در سال 1373 به دليل درد پا و مشكل عصب سياتيك با مشكلات فراواني روبه‌رو شدم تا جايي كه عده‌اي مي‌گفتند پايت بايستي قطع شود. در آن زمان به دليل علاقه شديدي که به گل و گياه داشتم و اينكه همسرم از مددكاران ترويج كشاورزي شهرستان بود، مجلات مختلف كشاورزي و گياهان دارويي را مطالعه مي‌كردم.

از اداره ترويج شهرستان خواستم تا يك دوره آموزش گياهان دارويي برگزار نمايد. پس از آن به دليل علاقه بسيار زياد به گياهان دارويي، تصميم گرفتم گياهان دارويي منطقه را شناسايي كرده تا بتوانم درد پاي خود را درمان كنم. پس از بررسي و امتحان گياهان دارويي كه به بنده تجويز شد، كم‌كم مشكل پايم نيز رفع شد.

از آن به بعد نيز با مراجعه به مركز تحقيقات دانشگاه علوم پزشكي اروميه سعي كردم اطلاعات بيشتري را در زمينه گياهان دارويي به دست آورم و هم اينك، روز به روز مطالعه خود را افزايش مي‌دهم. در سال 1382 از اين مركز دعوت كردم تا درباره كارهاي بنده نظر دهد كه خوشبختانه در اولين مراجعه گروهي از مركز تحقيقات دانشگاه‌، كارم تاييد شد كه باعث دلگرمي‌ من در اين راه شده است.

در همان سال در نمايشگاه گياهان دارويي استان شركت كردم كه غرفه بنده بيشترين علاقه‌مندان را به خود جلب كرد.

با توسعه كار خود توانستم بيش از 60 نوع گياهان دارويي را در منطقه شناسايي و با آموزش افراد روستا آنها را براي برداشت و خشك كردن گياهان دارويي ترغيب كنم تا جايي‌ كه هم اكنون حدود 100 نفر از افراد روستا در اين كار به بنده كمك مي‌كنند.

خانم عبداله‌زاده علاقه پدر به انواع سنگ‌هاي تزييني و داشتن كلكسيون سنگ را كه باعث ترغيب وي به جمع آوري گل و گياه مي‌شد، از مهم‌ترين انگيزه‌هاي وي براي اين كار مي‌داند و خانواده گسترده شوهر و نداشتن نظر مثبت نسبت به موفقيت وي را از مهم‌ترين مشكلات و پشتيباني شوهر خود را از مهم‌ترين عوامل موفقيت خويش مي‌داند.

تدريس در دوره‌هاي عملي مركز تحقيقات منابع طبيعي شهرستان مهاباد و دانشگاه جامع علمي‌و كاربردي از ديگر موفقيت‌هاي وي در اين راه قلمداد مي‌شود.

در مورد افتخارات کسب شده خودش می گوید : افتخارات مهمي از جمله كارآفرين نمونه شهرستان در سال هشتاد و دو ، كارآفرين و توليد كننده نمونه گياهان دارويي از سال هشتاد و سه تا هشتاد و هفت و كارآفرين برتر ملي در بخش كشاورزي در سالجاري در كارنامه اين بانوي مهابادي به چشم مي خورد .
در مورد موفقیت در زندگی معتقد است : ذهنيت و باور عده اي را كه معتقدند كسب و كار وجود ندارد از بين بردم ، زمينه كسب و كار براي همه وجود دارد فقط بايد همت داشت . مثلاً يك خانم خانه دار مي تواند يك كارآفرين موفق باشد. خانم عبداله‌زاده اميدوار است دانشجويان رشته كشاورزي بتوانند با تكيه بر دانش خود مسير موفقيت خويش را هموار سازند.

 برگرفته از سایت و مصاحبه های خانم خیال عبدااله زاده

  انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1481

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما