تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

نینا لاهورپور رئیس هیئت مدیره صنایع غذایی روژدا


نینا لاهورپور رئیس هیئت مدیره صنایع غذایی روژدا

نینا لاهورپور رئیس هیئت مدیره صنایع غذایی روژدا

نینا لاهورپور کارشناس ارشد میوه کاری و رئیس هیئت مدیره صنایع غذایی روژدا می باشد که همراه برادرش نیما لاهورپور در سال ۱۳۹۲ پس از دو سال تحقیق و بررسی با هدف تولید و بسته بندی انواع میوه جات و سبزی جات خشک موفق به اخذ پروانه تاسیس از سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان شد. طرحی که با پروانه بهره برداری با برند روژدا درست شده در زمینه خشک کردن سبزیجات و میوه جات فعالیت می کند.
خانم لاهور پور هدف خود از راه اندازی چنین کارگاهی را چنین بیان می کند:
کردستان میوه زیادی دارد و سالانه مقدار زیادی از این میوه ها از بین می رود و تصمیم گرفتیم که از منابع استان و از کشاورزان و توت فرنگی کاران استان میوه را خریداری تا یک بستری هم برای کشاورزان فراهم شود و هدفمان این است که برای صدها نفر شغل ایجاد کنیم.

ایشان در مورد اشتغالزایی طرح خودش چنین می گوید :
این واحد با هدف ایجاد تحول در عرصه تولید ،اشتغال زایی به طور مستقیم و غیر مستقیم ، توسعه صادرات غیر نفتی ،ترویج تغذیه سالم و ارتقاء سطح سلامت جامعه شروع به فعالیت نموده است تولیدی کاملاً بهداشتی که برای 50 نفر مستقیم و 100نفر غیر مستقیم اشتغال صنایع غذایی روژدا موفق به دریافت نشان استاندارد گردیده است که هم اکنون تنها دارنده نشان استاندارد تولید میوه خشک در کشور می باشد.


در مورد ایده خود برای راه اندازی کارگاه تولیدی می گوید :
در جهان امروز صادرات میوه های خشک شده، اهمیت بسیاری دارد، توزیع نامناسب صنایع غذایی و انواع محصولات کشاورزی و فصلی و منطقه ای بودن تولید بسیاری از محصولات در جهان از دلایل عمده دیگر برای خشک کردن میوه ها می باشد، همچنین نیاز بیش از حد برخی از کشورها به این گونه محصولات به دلیل شرایط ویژه اقلیمی آنها و هزینه بالای حمل و نقل سبزیجات و میوه های تازه و محدود بودن زمان نگهداری آنها از دلایل دیگر این امر است.
باتوجه به ارتقاء سطح دانش جامعه و خانواده ها و میل به تغذیه سالم از اساسی ترین اهداف مجموعه ترویج استفاده از میوه های خشک به عنوان تنقلات بسیار سالم است که انرژی بیشتری نسبت به میوه های تازه دارد و جایگزین مناسبی برای تنقلات غیر مفیدی چون چیپس و پفک برای مصرف خانواده ها و کودکان است.

از زمان های گذشته تاکنون خشک کردن میوه هایی چون زردالو ،آلو ،انگور و گوجه فرنگی به منظور افزایش ماندگاری انها و استفاده در تمام فصول سال علی الخصوص فصول سرد سال مرسوم بوده و اکنون نیز وجود دارد.


برخلاف تصور عموم ویتامین ها و املاح موجود در میوه ها هنگام خشک شدن از بین نمی روند و میوه های خشک شده منبع غنی ویتامین های گروه A ،گروه B ،و پانتوتنیک اسید و نیز املاحی معدنی نظیر آهن ،فسفر، کلسیم ،پتاسیم و منیزیم هستند.

خانم لاهور پور در مورد صادرات محصولات تولیدی کارگاه چنین می گوید :
روژدا در اهداف و چشم انداز های فرا مرزی به شکل استواری در صدد یافتن بازارهای جهانی برای صادرات محصولات و عرضه ی میوه خشک با کیفیت به کشور های در دسترس می باشد و هم اکنون در حال صادر کردن محصولاتمان به کشور هم جوارمان عراق هستیم و امیدواریم که در آینده نزدیک بازارهای زیادی را در اختیار بگیریم .باتوجه به تک محصولی بودن اقتصاد میهن عزیزمان و حمایت دولت یازدهم از مبحث صادرات غیر نفتی ،صنایع غذایی روژدا با تکیه بر امر هدایت مدیریت بازرگانی و بین المللی به زودی پا در عرصه ی صادرات محصولات به کشور های منطقه و سپس کشورهای جهان خواهد نهاد.

ایشان در مورد فواید محصولات تولیدی خودش می گوید :
هدف اصلی ما جایگزینی برای تنقلات غیر مفید است و این که تولیدات بهداشتی عرضه کنیم زیرا وقتی به صورت صنعتی باشد دیگر گرد و غبار بر روی آن نمی نشیند مصرف غذاهای تنقلی همانند چیپس و پفک دارای اثرات جبران‌ناپذیری است که بسیاری از کارشناسان علوم غذایی در این مورد اتفاق نظر دارند میوه در هر حالتی چه تازه باشد و چه خشک شده، برای شما خوب است و فوایدی به همراه دارد. در حالت طبیعی میوه خشک شده می تواند یک میان وعده مناسب برای دفع احساس گرسنگی باشد و می توان برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد و از همین رومی تواند جایگزین مناسبی برای میوه تازه در خارج از فصل آن باشد.

نگهداری و حفظ تازگی و طراوت و حفظ ارزش غذایی مواد اولیه جهت تولید محصول باکیفیت و سالم حائز اهمیت است .بنابراین این واحد تولیدی اقدام به طراحی و ساخت سردخانه صنعتی نموده است . و جهت سلامتی و بالابردن کیفیت مواد مصرفی در سبد خانوار، اقدام به تاسیس ازمایشگاه کاملا مجهز روژدا نموده است.

این واحد درنظر دارد نه تنها میوه های ناب باکیفیت بالای منطقه را در سطح کشور بلکه به کشور های دیگر نیز معرفی کند و گامی کوچک در توسعه صادرات غیرنفتی کشور برداشته باشد و برای این طرحمان تسهیلات سنگین بانکی گرفته ایم و از مسوولین و مردم انتظار حمایت داریم به جایی اینکه از تهران بروند خرید کنند بیایند و با قیمتی پایین تر از تهران از تولیدات شهر خودشان استفاده و خرید کنند که هم حمایت از مردم و هم حمایت از کار کرده باشند.

برگرفته از سایت اطلاع رسانی دانا

 

  انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 379

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما