تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

رقیه تقی زاده کار آفرین در پخت سمنو


رقیه تقی زاده کار آفرین در پخت سمنو

رقیه تقی زاده کار آفرین در پخت سمنو

رقیه تقی زاده ساکن شهر درق از توابع شهرستان گرمه در جنوب غرب استان خراسان شمالی می باشد.
بانوان شهر درق، در پخت سمنو سابقه دیرینه ای دارند .
بانو رقیه تقی زاده که خود را 50 ساله معرفی می کند در خصوص فعالیت اقتصادیش گفت: 4 سال پیش بعد از شنیدن قبولی آخرین فرزندم در رشته پرستاری وعدم موافقت همسرم برای ادامه تحصیل با توجه به مشکلات اقتصادی، تصمیم به فعالیت در این حوزه گرفتم تا فرزندم از ادامه تحصیل وداشتن آینده بهتر بازنماند.
وی افزود: کارم را به صورت مشارکتی با یکی از همسایگان در زیر زمین خانه در پاییز سال 91 آغاز کردم، میزان تولید سمنو در هفته 100 کیلو گرم بود وفروش هم کاملا سنتی و به صورت چهره به چهره انجام می شد. سمنو اساسا شیرینی است که از جوانه گندم و آرد درست و این ماده غذایی معمولاً کمی پیش از نوروز درست شده و یکی از اجزای سفره هفت سین به شمار می رود.
تقی زاده بیان داشت: کیفیت سمنوی تولیدی خود تبلیغی برای کار ما شد، ودوستان وآشنایانی که از ما سمنو می خریدند به دوستان وآشنایانشان معرفی می کردند وزنجیره مشتریان ما به این شکل تشکیل می شد.
وی افزود: دوسال است که مستقل و با همکاری شوهرم کار را ادامه می دهم وظرف این سال ها، مخارج تحصیل فرزندم از همین محل تامین شده است.
این کارآفرین گفت: زمان پخت سمنو در گرمه از پاییز تا نوروز است واین محصول ماندگاری یکساله داشته و با توجه به خاصیت غذایی آن، علاقه مندان بسیاری دارد.
وی با اشاره به اینکه سمنویش به آمریکا هم رسیده است گفت: یکی از اهالی جاجرم مقیم آمریکا هرساله برای خرید سمنو مراجعه می کند و20 تا 25 کیلو سمنو را با خود به این کشور می برد و بخش زیادی از مشتریان هم از استان های خراسان رضوی و تهران هستند.
تقی زاده قیمت هر یک کیلو، سمنو را 50 هزار ریال عنوان کرد وگفت: در مقابل کار طاقت فرسای پخت آن، قیمت فروش خیلی کم است و این در حالی است که برای پخت آن آتش زیر دیگ را باید از ساعت 4 بامداد روشن کرد و ساعت 24 شب، این شعله خاموش می شود.
وی با اشاره به بیماری همسرش که زمینه ساز بازنشسته شدن پیش از موعد با 12 سال سابقه کاری شده بود بیان داشت: حقوق 3میلیون و 500 هزاری همسرم کفاف مخارج خانه را هم نمی دهد وبا این شرایط نمی توانستیم خرج تحصیل فرزندم را بدهم و با روی آوردن به کاری که از وقتی چشم باز کرده ام با آن آشنا بوده ام سعی کردم کمک خرج خانواده باشم.
او که در فصل غیر پخت سمنو هم کار اقتصادی می کند افزود: از بعد از اتمام زمان پخت سمنو به رشته بری روی می آورم.
این بانو با اشاره به اینکه تاکنون تسهیلاتی برای کارش دریافت نکرده بیان داشت: دریافت تسهیلات برای ما که پشتوانه مالی نداریم کار راحتی نیست وبه طرفش هم نرفته ام.
تقی زاده با اشاره به اینکه، بازاریابی کار اقتصادی برای بانوان سخت است افزود: اگر واحد صنایع بسته بندی برای این محصول در شهر درق که تولید سمنوی آن بالاست ایجاد شود کمک بزرگی به خانواده هایی است که از این محل تامین معاش می کنند.
وی گفت: تازمانی که توان داشته باشم وتا سروسامان دادن فرزندم این کار را ادامه خواهم داد اما کاش حمایتی از کار ما شود تا این ماده غذایی مفید که از جوانه گندم تهیه می شود سر سفره همه خانواده های ایرانی قرار بگیرد.
در مورد کیفیت محصول خودش می گوید : سمنو هایی به نام این شهر عرضه می شود که کیفیت محصول تولیدی بانوان درق را ندارد وبازهم رد پای واسطه ها وسودجویان را در این حوزه می توان دید.
سمنوی تولیدی بانوان درق با توجه به کیفیت آن ارزش صادرات را دارد وحلقه اتصال این محصول به بخش صادرات، برند سازی با استفاده از ایجاد صنایع تکمیلی وبسته بندی مناسب است.

برگرفته از پایگاه جامع اطلاع رسانی کارآفرینان

  انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 304

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما