تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

فاطمه مقیمی برترین کارآفرین زن جهان اسلام در سال 2012


فاطمه مقیمی برترین کارآفرین زن جهان اسلام در سال 2012

فاطمه مقیمی برترین کارآفرین زن جهان اسلام در سال 2012

سیده فاطمه مقیمی متولد شهریور ۱۳۳۷ در تهران کارافرین ایرانی‌ است. پدر و مادر من در تهران، در محله اميريه زندگي مي‏كردند و چون اصالتاً گيلاني بودند در فصل تابستان براي ديدن اقوام به شهر رشت مي‏رفتند. در يكي از اين سفرهاي تابستاني و در شهريور 1337، من در منزل پدر بزرگم به‌دنيا آمدم. فاصله سني من با خواهر بزرگترم دو سال بود. بعد از من دو خواهر ديگرم نيز با همين فاصله به‌دنيا آمدند. پدر من انساني بسيار مومن و مقيد به انجام فرائض ديني بود. او در سنين جواني به مكه مشرف شده بود. همچنين به‌دليل اينكه خانواده پدري‌اش از ايران به كربلا مهاجرت كرده بودند، سالي يك‏بار نيز براي زيارت بارگاه امام‏ حسين(ع) و ديدار خانواده‏اش به آنجا سفر مي‏كرد.
پدر و مادرم هر دو فرهنگي بوده و به كار تدريس مشغول بودند و بنابراين من و خواهرهايم در خانواده‏اي فرهنگي و مذهبي بزرگ شديم. دوران كودكي من با شيطنت‏ها و بازيگوشي‏ هاي پسرانه همراه بود. به‌خاطر دارم كه در بازي‏هاي كودكانه هميشه نقش پسرها را ايفا مي‏كردم و كمتر تمايلي براي لي‏لي بازي، قايم باشك‏بازي يا عروسك‏بازي با ديگر دخترها داشتم. تفريحات مورد علاقه من دوچرخه‏ سواري و فوتبال بود كه بسيار برايم لذت‏بخش بودند.
اين حالات و روحيات من براي پدرم كه هميشه دلش مي‏خواست پسري داشته باشد تسكين‏دهنده بود و باعث شده بود تا همواره رابطه عاطفي عميقي بين من و او برقرار باشد. اين‏طور فكر مي‏كردم كه انگار به‌طور ناخودآگاه اين حالت را براي او تداعي كنم كه من همان چيزي هستم كه او دوست دارد. مثلا من هميشه موهايم را كوتاه و پسرانه مي‏زدم و برخلاف دخترها تمايلي به بلند‏كردن موهايم نداشتم. در انتخاب لباس هم همواره بلوز و شلوار را ترجيح مي‏دادم. دوست داشتم در خانه بيشتر نقش يك پسر را داشته باشم.

او دارای مدرک مهندسی راه و ساختمان، موسس و مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین‌الملل سدیدبار است و در کارگروه‌های مرتبط با موضوع حمل و نقل همکاری‌های زیادی دارد.
او درسال ۱۳۵۸ در یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی ابتدا در بخش ترجمه و بعد در بخش کامیون داری شروع به کار کرد و مدت سه سال در آن شرکت بود. در سال ۱۳۶۱ تصمیم به کار مستقل گرفت که این تصمیم تا مرحله اجرایی شدن دو سال طول کشید و در سال ۱۳۶۳ شرکت خود را به ثبت رساند.

سال 2012 به عنوان کارآفرین برتر جهان اسلام انتخاب شدم از سوی آی دی بی یا بانک توسعه اسلامی که مرکزش در عربستان است ،آن هم به دلیل کارهای کارآفرینی که در ایران و منطقه انجام دادم یعنی به خاطر کلاس ها و کارگاه های آموزشی که در کشورهای در حال توسعه گذاشتم مالزی، سریلانکا، اندونزی، کامبوج ، ویتنام...در تمام این کشورها کار کرده ام و کار می کنم ولی بالاخص به خاطر پیشرو بودن یک زن در صنعت حمل و نقل به من تکیه کردند.


ليست موفقيت‏ ها
- مدير نمونه برگزيده سازمان پايانه‏ هاي كشور در سال 1382
- كارآفرين نمونه برگزيده فرهنگسراي كار در سال 1385
- پيشكسوت نمونه برگزيده وزارت راه و ترابري در سال 1386 مسئوليت ‏ها و فعاليت ‏ها
- مدير اجرايي در بخش حمل ‏و ‏نقل بين ‏المللي از سال 1358
- مديرعامل شركت كشتيراني و حمل ‏و ‏نقل بين ‏المللي از سال 1363 تاكنون
- عضو منتخب هيات‏ مديره شركت سرمايه گذاري ترمينال شركت‏ هاي حمل ‏و ‏نقل از سال 1384
- مسئول ميز مشترك ايران و ايتاليا از سال 1372 تا 1386 منتخب انجمن شركت‏هاي حمل ‏و‏نقل بين‏المللي
- مسئول ميز مشترك ايران و روسيه از سال 1372 تا 1386 منتخب انجمن شركت‏هاي حمل‏و‏نقل بين‏المللي
- عضو منتخب هيات‏مديره انجمن شركت‏هاي حمل‏ و ‏نقل بين‏ المللي از سال 1377 تا 1387 )سه دوره پياپي(
- عضو گروه مطالعاتي و عملياتي كريدور شمال و جنوب از سال 1378 تا 1386
- عضو هيات ‏مديره و مديرعامل انجمن ملي زنان كار آفرين از سال 1384
- رئيس شوراي بانوان بازرگان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران از سال 1386
- عضو منتخب هيات نمايندگان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران و ايران از سال 1385
- نايب رئيس كميسيون حمل ‏و‏ نقل و گمرك و ترانزيت اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران و ايران از سال1386
- مشاور رياست اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران در امور زنان كارآفرين از سال 1386
- عضو شوراي بانوان كارآفرين اتاق‏ هاي بازرگاني و صنعت اكو
- عضو منتخب هيات رئيسه اتاق مشترك ايران و روسيه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران از سال87

برگرفته از مصاحبه های انجام شده با خانم فاطمه مقیمی

 

 

  انتشار : ۲۰ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 304

دیدگاه های کاربران (0)

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما