تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

فهیمه محبی زنگنه مدیر تولید موسسه انتشارتی پیکان


فهیمه محبی زنگنه مدیر تولید موسسه انتشارتی پیکان

فهیمه محبی زنگنه مدیر تولید موسسه انتشارتی پیکان

فهیمه محبی زنگنه متولد ۱۳۳۷ و دارای لیسانس پیراپزشکی است. او در سال ۱۳۷۵ به همراه همسرش موسسه‌ی انتشارتی پیکان را تاسیس کرد و اکنون سمت مدیر تولید موسسه را بر عهده دارد.

خانم محبی زنگنه در مورد کارفرینی خودش چنین می گوید :
همیشه به مطالعه کتاب علاقه داشتم و چگونگی نشر آن برایم جالب بود. به همین دلیل با همسرم موسسه انتشاراتی تاسیس کردیم.

مادرم در اداره آموزش و پرورش شاغل بودند و فعالیت اجتماعی داشتند و اولین الگوی کاری من بودند.

کار ما نشر کتاب است. زمانی که نویسنده یا مترجم کار خود را ارائه می‌دهد آن را بررسی می کنیم تا ببینیم قابل چاپ است یا خیر، آیا با فرهنگ ما همخوانی دارد، و آیا مخاطب را جذب می کند؟ بعد از پذیرش با مولف یا مترجم قرارداد می بندیم و مراحل تولید شروع می شود. ویراستار تعیین می شود، حروف‌چینی، نمونه‌خوانی و غلط‌گیری انجام می‌شود. بعد از تایید دوباره مولف به وزارت ارشاد جهت اخذ مجوز ارسال می‌شود؛ بعد هم چاپ می‌شود.

ایشان در مورد زندگی خودش قبل از کارآفرینی می گوید :
در زمان دانشجویی تدریس می‌کردم. بعد از فارغ‌التحصیلی ازدواج نموده و به خانه‌داری و تربیت فرزندانم پرداختم. ولی چون همیشه فعالیت اجتماعی را دوست داشتم بعد از رفتن فرزندانم به مدرسه کارم را آغاز کردم.

ایشان در مورد دغدغه های خودش در کسب کار جدید می گوید :
برای شروع، نگرانی‌ام این بود که نتوانم کار را کامل و صحیح انجام دهم.

ما از صفر شروع کردیم. بدون حمایت کارمان را آغاز کردیم. بله گاهی از نظر مالی هم احتمال ضرر و زیان هست ولی باید ریسک حساب شده باشد تا قابل جبران باشد.

کلا فرهنگ کتاب‌خوانی و هدیه دادن کتاب باید جا بیافتد. البته نوسان قیمت مواد اولیه و هزینه‌های مراحل انجام کار خیلی تاثیر گذارند. مراحل اداری چاپ هم دغدغه اصلی ماست.

خانم محبی زنگنه در مورد برنامه ریزی روزانه کار و فعایت خودش چنین می گوید :

صبح ساعت ۸:۳۰ بیدارشده کمی نرمش می‌کنم. صبحانه خورده و به امور منزل مشغول می‌شوم. از ۹:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر در دفتر کارم هستم و اکثر شب‌ها با همسرم به پیاده‌روی می‌رویم. یوگا می‌کنم. گاهی هم به سفرهای خانوادگی می‌رویم.

ایشان در مورد نقش افراد مختلف در موفقیت خودش چنین می گوید :
همسرم همیشه حامی و مشوق من بوده. همدیگر را در جریان کار می‌گذاریم ولی درگیری‌ها را خانه نمی‌بریم.

ایشان در مورد نگاه خودش به شکست چنین می گوید :
بله همیشه در کار ناملایمات وجود دارند. ولی هر شکستی شروع یک پیروزی بوده است. من به عنوان درس به مسائل نگاه می کنم و سعی می‌کنم تکرار نشوند.

خانم محبی زنگنه در مورد نقش عوامل مختلف در موفقیت خودش چنین می گوید : استعداد در فراگیری، پشتکار و بلندپروازی. دوست دارم در کارم موفق و مطرح باشم.

پیام خانم محبی زنگنه به بانوان :
پشتکار داشته باشیم و به مشکلات به عنوان درس نگاه کنیم.

برگرفته از مصاحبه های انجام شده با خانم محبی زنگنه

  انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 314

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما