تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

خديجه يارعلي مديرعامل شركت رشدآساي جنوب


خديجه يارعلي مديرعامل شركت رشدآساي جنوب

خديجه يارعلي مديرعامل شركت رشدآساي جنوب

خديجه يارعلي كارشناسي ارشد روانشناسي دارد. ايده‌هاي كارآفرينانه‌ي او تا آنجا پيش رفت كه در سال 78 مجتمع آموزشي در شهر اهواز تاسيس كرد، و در سال 1381 به عنوان كارآفرين نمونه‌ استان خوزستان انتخاب شد. خانم يارعلي اكنون مديرعامل شركت رشدآساي جنوب است كه با استخدام بيش از بيست كارمند ثابت و متغير، در زمينه‌ي آموزش، مشاوره و پژوهش در حوزه‌هاي فن‌آوري اطلاعات، مديريت و كارآفريني فعاليت دارد.

خانم خدیجه یار علی در مورد کارآفرینی چنین می گوید :
آن زمان كارآفريني مطرح نبود . من فقط در بازي‌ها ، انتخاب‌ها و مشاركت‌ها در خانه و مدرسه متفاوت بودم . بعدها دوست داشتم مستقل كار كنم. اين روحيه در خانواده‌ام بود. خودم و توانمندي‌هايم را شناخته بودم.

ایشان در مورد الگوهای خود برای وارد شدن به این حوزه چنین می گوید :
پدرم تشويقم مي‌كرد و مادر منعم مي‌نمود. پدرم مي‌گفت: همواره پاي رفتن داشته باش نه دست گرفتن . به من ياد داده بود كه فكر كنم و جواب را پيدا كنم.

خانم یارعلی در مورد فعالیت های خودش قبل از کارآفرینی چنین می گوید :
از سن كم كار را شروع كردم. در يك شركت ماشين‌هاي اداري كار مي‌كردم و پيشنهاد دادم واحد كامپيوتر شركت راه‌اندازي شود و من خودم اين بخش را در شركت راه‌اندازي نمودم. با شركت‌هاي مرتبط تهران ارتباط برقرار كردم. در فكر بودم كه موسسه كامپيوتري در اهواز تاسيس كنم. رئيسم را در جريان قرار دادم و ايشان تشويقم كردند و من بعد از تقريبا يك سال كار كردن در شركت ماشينهاي اداري به طور مستقل كسب و كاري آغاز نمودم.

ایشان در مورد کسب و کار جدید خودش می گوید :
فعاليت من با يك موسسه كامپيوتري خدماتي در اهواز شروع شد. بعد از دو سال كار گسترده‌تر شركت كامپيوتري در زمينه (نرم‌افزار و سخت‌افزار، شبكه و....)راه اندازي كردم و به نسبت فعاليت و كسب و كار خودم را توسعه دادم، با توجه به علاقه اي كه به آموزش و مشاوره داشتم براي تاسيس مجتمع آموزشي اقدام كردم در رشته هاي مختلف[از جمله:]مديريت صنايع، مالي و بازرگاني، كامپيوتر، امور اداري، كارآفريني، مهارت‌هاي پيشرفته، و در سال 1381به عنوان كارآفرين برتر استان انتخاب شدم.آموزش و مشاوره و پژوهش درIT و مديريت كارآفريني را به فعاليت هاي شركت اضافه نمودم.

ایشان در مورد بزرگترين ترس و نگراني براي شروع كسب و كار خودش چنین توضیح می دهد :
ترسي نداشتم ولي مشكلاتي وجود داشت. من درخانواده‌اي بزرگ شدم كه ياد گرفته بودم روي پاي خود بايستم. براي حل مشكلاتم سعي مي‌كردم راهكاري براي حل مسئله و يا مشكل بيابم و تمام تلاشم را مي‌كردم كه مستقل باشم.

خانم یارعلی در مورد نقش عوامل مالی و نحوه تامین سرمایه چنین می گوید :
اصلا وام نگرفتم. دوستاني در شبكه اجتماعي خود داشتم كه كمكم كردند كارم را شروع كنم. من با سرمايه‌ي كم كسب و كار خودم را راه‌اندازي كردم. مي‌توانم بگویم كه از حمايت‌هاي مالي خانواده بهره‌اي نبردم هر چند كه كمك‌هاي فكري و انگيزشي و تشويقي زيادي براي من داشتند. اما اين مسائل و مشكلات مالي مسئله‌اي است كه در طول فرايند كسب و كار چه در زمان تاسيس و چه در شرايط توسعه كسب و كار

ایشان در مورد برنامه ریزی روزانه فعالیت های خود چنین می گوید :
آدم عاطفي هستم و به تفريح اهميت مي‌دهم .حتي در جلسات كاري و فعاليت‌هاي اقتصادي سعي مي‌كنم روحيه شاداب و پر انرژي خودم را حفظ كنم. به مطالعه و ورزش علاقه‌مندم .شنا را دوست دارم. اهل وب گردي .

ایشان در مورد نقش خانواده و اطرافيان خود را در موفقیت خود چنین می گوید :
خانواده‌ام كمك مالي به من نكردند ولي پدرم حمايت‌هاي فكري و تشويقي داشته است. به من آزادي عمل داده است، پدرم ايستاد تا نهراسم. شايد در فعاليت‌هاي اقتصادي كه داريم به عنوان يك زن با مسائل و مشكلات عديده‌اي مواجه باشيم كه حتي مي‌تواند اين مشكلات در محيط خانواده باشد و ما بايستي به دنبال راه حلي براي اين مشكلات باشيم. مي‌توانم بگويم خانواده از آن دسته است كه راه حل مشكلات آن نمي‌تواند حذف آن باشد. خانواده چيزي است كه به راحتي نمي‌توانيم حذفش كنيم به خصوص براي زنان.

خانم یار علی در مورد دغدغه های کسب و کار خودش می گوید :
دغدغه اصليم چشم انداز كارم است. چالش‌هاي مالي و سياستگذاري داريم كه بايد براي‌شان راهكار بيابم.

نگاه خانم یارعلی به شکست در زندگی :
بله زياد. ابتدا حس تنهايي عميقي به سراغم مي‌آيد. فكر مي كنم كسي مرا نمي‌فهمد چون وقتي مشكلم را مطرح مي‌كردم بازخوردي كه از اطرافيان مي‌گرفتم نااميدترم مي‌كرد. اما خودم براي يافتن راه حل متمركز مي‌شدم و هيچ‌گاه تسليم نمي‌شوم.

ایشان در مورد نقش عوامل مختلف در موفقیت خودش چنین می گوید :
فن بيانم خيلي اوقات در پيشبرد كارهايم موثر بوده .فكر مي‌كنم اگر مشكل خوب بيان شود راحت‌تر حل مي‌شود. نحوه تربيت پدرم كه هيچگاه سركوبم نمي‌كرد و هميشه فرصت اثبات به من مي‌داد در رفتارم بسيار موثر بود.

 پیام خانم خدیجه یار علی به بانوان :
نترسند. ريشه تمام مسائل در ترس خلاصه مي‌شود و احساس ترس وناامني مادرها در خانواده‌ها تاثير مي‌گذارد. مادرها وقتي صاحب دختر مي‌شوند بي‌اختيار نگران آينده فرزندشان مي‌شوند و اين حس ناامني را حتي با شير خود منتقل مي‌كنند. در صورتي كه هيچ‌كس توانايي زنان را ندارند و فقط كافي است كه خود را باور كنند. مادران در داستان‌هايي كه براي كودكان خود زمزمه مي كنند از شجاعت قهرمانان قصه مي‌گويند بدون اينكه آن شجاعت را تجربه كنند. ديگر وقت آن رسيده كه شجاعت فقط در قصه نباشد و در زندگي تجربه شود.

برگرفته از سایت نظام جامه اشتغال با تلخیص و اضافات

 

  انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 764

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما