تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

زهره مشهد علی نیا کارآفرین روستایی نمونه


زهره مشهد علی نیا کارآفرین روستایی نمونه

زهره مشهد علی نیا کارآفرین روستایی نمونه

زهره مشهد علی نیا کار آفرین اهل روستای خشت پل شهرستان صومعه سرا کار خود رادر سال 1384 با سه قطعه مرغ بومی در کارگاه خود شروع کرد . هم اکنون ایشان به عنوان زن کارآفرین روستایی نمونه برای پرورش یک مرغداری 25000 قطعه ای انتخاب شده است .

این مرغداری علاوه بر تأمین گوشت مورد نیاز رستوران‌ها ، روزانه 7000 تخم مرغ تولید می‌کند . این تسهیلگر روستایی با تولید جوجه یک‌روزه و تحویل آن به خانوارهای روستایی استان پشتیبانی 250 هزار قطعه مرغ بومی را نیز به عهده دارد . همچنین وی در مورد خرید و بازار رسانی آنها نیز اقدام می‌کند.

از دیگر فعالیت‌های این کارآفرین جوان روستایی این است که ایشان با ساخت مجموعه فرهنگی – تفریحی در روستا و بهره‌برداری از آن موجبات اشتغال 38 نفر را فراهم کرده است. همچنین با ایجاد فروشگاه عرضه صنایع دستی زنان روستایی منطقه کمک شایانی به درآمد خانوارهای روستایی کرده است.

یکی از نکات مهم فعالیت تسهیلگر روستایی تکمیل زنجیره تولید از مرحله تولید تا بازار‌رسانی آن بوده است که باعث پایداری شغل در مجموعه تحت پوشش ایشان شده است.

ایشان در مورد طرح موفق پرورش مرغ بومی محلی چنین می گوید : طرح پرورش مرغ بومی محلی را با سه مرغ بومی محلی شروع کرده ام و در زمان اجرای این کار تنها ۱۵هزار تومان پول داشتم.

ایشان در خصوص فعالیت های خود قبل از راه اندازی کارگاه چنین می گوید : برای اینکه روی پای خودم بایستم فرش شستم، سبزی و پیاز سرخ کردم و خواست خدا بود که با مرغ بتوانم جلو بروم.

هدف اصلی من پرورش مرغ بومی محلی بوده و همیشه دوست داشتم از آمار بیکاران بکاهم.

مشهدی علی نیا با بیان اینکه “می توانم” را هرگز با بی پولی از بین نبرده ام، گفت: برای یک زن خیلی سخت است که در کنار بچه داری و کار خانه؛ کار بیرون را هم انجام دهد اما باید برنامه ریزی داشت و مقاوم بود.

من اصلا فکر نمی کردم که پس از مدت کوتاهی حیاط خانه ام جایی برای نفس کشیدن مرغ ها نباشد اما همیشه به این مسئله امیدوار بودم.

ایشان در مورد کمک دستگاه ها و ادارات در موفقیت خود چنین می گوید : خدمتگذاران مردم در کمیته امداد و سپاه پاسداران یاری گر و راهنمای من در مسیر موفقیت من بوده اند.

با وامی که از سپاه گرفتم توانستم زمینی بخرم و سالنی در آن ایجاد کنم که اکنون بعنوان پرورشگاه مرغ های بومی محلی می باشد.

این طرح من موفق شد و من تلاش کردم دوستان و علاقه مندانی که از سایر شهرستان ها و استانها برای راهنمایی می آیند، کم و کیف کار را به آنها نیز آموزش دهم.

من در اوایل کار تولید محصولاتم را اعم از تخم مرغ ها، مرغ و خروس ها را با بردن به بازار های محلی و تبدیل به پول کردن به بازار عرضه کردم اما اکنون مشتری ها از سایر نقاط کشور همچون سمنان، تهران، قزوین و دیگر شهر ها خودشان به مرغداری می آیند و محصولاتم را می خرند.


کارآفرین برتر کشور با بیان اینکه در ایجاد شغل نباید منتظر معجزه بود، گفت: معجزه جوانان ایرانی عزم و اراده آنهاست و باید در هر مکانی که هستند ظرفیت های خود را بشناسند و با بکارگیری ظرفیت ها شغلی برای خود دست و پا کنند.

 برگرفته از مصاحبه های انجام شده با خانم مشهد علی نیا

  انتشار : ۲۵ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 3153

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما