تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

مریم صفایی فرید : می خواهم به یک تاجر موفق در کشور و منطقه تبدیل شوم


مریم صفایی فرید : می خواهم به یک تاجر موفق در کشور و منطقه تبدیل شوم

مریم صفایی فرید : می خواهم به یک تاجر موفق در کشور و منطقه تبدیل شوم

می خواهم به یک تاجر موفق در کشور و منطقه تبدیل شوم و برای این منظور تمام تلاش خود را به کار گرفته ام و هیچ مانعی نمی تواند مرا از اهدافم باز دارد؛ ثابت کردم که زنان نیز مانند مردان می توانند از انجام کارهای دشوار برآیند.

مریم صفایی فرید در سال ۱۳۶۹ در تبریز چشم به جهان گشوده است، پس از گرفتن دیپلم با راهنمایی برادر و حمایت خانواده اش پا به عرصه ای می گذارد که بسیاری از دوستان و آشنایان از موفقیت وی در این عرصه نا امید بوده و او را از ورود به کاری که به گفته آنان مردانه است، منع می کردند.

وی در این زمینه می گوید : برای شروع کار حمایت پدری نداشتم، ولی خانواده ام با تشویق ها و حمایت های مادی و معنوی خود مرا در این راه تنها نگذاشتند.

این بانوی کارآفرین با اشاره به اینکه برادرم نمایندگی نمای ساختمانی پی وی سی از یکی از شرکت های کشور ترکیه را برعهده داشت، گفت: برادرم تشویق کرد تا برای آموزش ساخت در و پنجره های یو پی وی سی همت کنم و البته در همان اوایل راه گوشزد کرد که من فقط راهنمای تو هستم و تو خود باید به تنهایی این کار را شروع کنی و جلو بروی و مشکلات بازارا کار را برایم توضیح داد.

وی ادامه داد: پس از تحقیق و مطالعه در مورد این شغل، توسط برادرم به چند کارگاه ساخت این در و پنجره ها که در آن زمان در تبریز محدود بودند، جهت آموزش معرفی شدم و ضمن آموزش از شرایط شغلی این کار نیز اطلاعات خوبی جمع آوری کردم.

خانم صفایی فرید در مورد برخورد افراد در حین آموزش خود می گوید : فکر می کردند برای وقت گذرانی و تفریح رفته ام و پس از مدتی که با سختی کار آشنا شوم حتما دل از کار خواهم کند.

این نگاه ها نه تنها مرا مایوس و دلسرد نکرد، بلکه محرکی برای ادامه راه و افزایش انگیزه و پشتکارم شد تا در این راهی که قدم برداشته ام، مصمم تر شده و با عظم راسختری پیش روم.

پس از یک سال آموزش در کارگاه های مختلف، اقدام به خرید دستگاه از کشور ترکیه کردم و به همین منظور تمام سرمایه اولیه خود را در سال ۱۳۸۴ هزینه کردم.

این هزینه کرد موجب شد دیگر سرمایه ای برای راه اندازی، سیم کشی و برق کشی کارگاه نداشته باشم و شش ماه بدون هیچ درآمدی اجاره کارگاه را پرداخت کردم تا در نهایت با حمایت برادرم توانستم به صورت اقساط و دادن چک دستگاه را راه اندازی کنم.

صفایی که در آن زمان دانشجوی رشته عمران بود، اضافه می کند: در سال ۱۳۸۵از دوستان و همکلاسی های دخترخود در دانشگاه برای شروع فعالیت کارگاه کمک گرفتم و عصرها بعد از کلاس های دانشگاه به کارگاه می رفتیم و تا نصف شب کار می کردیم و حقوق آن ها را به صورت دستمزد پرداخت می کردم.

سال های اولیه شروع فعالیت به دلیل اینکه بسیاری از فنون بازاریابی و حتی نکات ظریفی را که باید در بستن قرارادادها مد نظر قرارا می دادم، نمی دانستم، با برخی مشکلات مواجه شدم ولی اکنون هشت سال است که به اوج موفقیت در کار رسیده ام.

اکنون برای شش نفر به صورت مستقیم در کارگاه خود کارآفرینی کرده ام و در محیطی کاملا زنانه کار می کنیم و توانسته ایم ثابت کنیم که زنان نیز می توانند در کنار مردان کارهای سخت و به قولی مردانه انجام دهند.

متاسفانه هنوز این طرز تفکر در جامعه ما نسبت به زنان وجود دارد که یک دختر باید کارهای هنری و ظریف انجام دهد و بهترین کار برای یک زن آشپزی، خیاطی و خانه داری است؛ به همین دلیل در ابتدای راه خیلی ها مرا از انجام کار نفی کردند و می گفتند دختر را چه به این کارها و تنها حامی و مشوق من برای ادامه راه خانواده ام به خصوص مادر و زن داداشم بودند.

خانم مریم صفایی فرید در مورد رموز موفقیت خود می گوید : رمز موفقیت من ابتدا توکل به خدا و بعد از آن تلاش و خسته نشدن از ناملایمتی ها بود.

احساس می کنم فقط یک سوم انرژی من آزاد شده و بیش از این نیز توان آن را دارم که موفق تر شوم و بتوانم برای زنان بیشتری کارآفرینی کنم.

وی با بیان اینکه به دنبال آموزش زنانی هستم که به نوعی دچار ناملایمتی های روزگار شده و نیاز به حمایت دارند، گفت: استانداری آذربایجان شرقی حمایت ویژه ای از کارآفرینان دارد و از طرح های من نیز به خصوص آموزش زنان زندانی و معتاد حمایت ویژه ای داشته ولی متاسفانه بروکراسی برخی ادارات موجب شده هنوز طرح هایم عملیاتی نشود.

ابن بانوی کارآفرین اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش و پشتکاری که داشته ام و با توجه به کیفیت کاری که ارائه می دهم، پیشنهاد کاری برای ساخت مساکن شهر جدید پرند نیز برایم ارائه شده است.

 برگرفته از سایت دورنا نیوز

  انتشار : ۲۵ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 513

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما