تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

دکتر محمود امامی : کارآفرین برتر صنعت گردشگری


دکتر محمود امامی : کارآفرین برتر صنعت گردشگری

دکتر محمود امامی : کارآفرین برتر صنعت گردشگری

دکتر محمود امامی در مورد فعالیت های کسب و کار خود چنین می گوید :

من محمود امامی متولد ۱۳۱۷ هستم. دکترای جغرافیای اقتصادی از دانشگاه پاریس دارم و هم اکنون مدیر عامل شرکت ماربین می‌باشم . ۲۲ سال است که این شرکت را تاسیس کرده‌ایم . مقدمات کار از سال ۷۰ صورت گرفت و در سال۷۱ فعالیت ما در شرکت شروع شد. اولین رشته کاری ما هتلداری و رستوران‌داری است ؛ به صورت راه‌اندازی و اداره کردن هتل­ها و رستوران­ها . اولین کارهایی که انجام دادیم چند هتل در ماهشهر و اداره کردن رستوران‌های مجتمع پتروشیمی بندر امام خمینی بودند که ۱۸ سال در آن‌جا فعالیت می‌کردیم . از سال ۷۵ حوزه فعالیتمان را به سمت قطار بردیم ؛ قطارهای کهنه و قدیمی را بازسازی کردیم و به صورت هتل روان ایران در آوردیم ، قطارهایی که سرویس فوق‌العاده می‌دهند. از سه سال پیش هم یک آژانس مسافرتی راه‌اندازی کردیم و هدف از راه‌اندازی آن، تورهایی برای شهرهای مختلف ایران بوده است و فقط در حوزه فرهنگ ایران کار می‌کنیم . یک مرکز آموزش هتلداری هم داریم که تاکنون حدود ۱۴هزار نفر را در این مرکز در زمینه‌های پذیرایی، مهمانداری قطار، رستوران، هتل، خانه‌داری، آشپزی و… تعلیم داده‌ایم.
دکتر امامی در مورد نقش تحصیلات در کشور خارجی در شناسایی فرصت ها در ایران چنین می گوید :
من مدیر کل جهانگردی و همچنین معلم جهانگردی بودم . در آغاز جوانی هم هتلداری خواندم و بیشتر در زمینه هتلداری کار کردم، مدرک دکترای من هم جغرافیای جهانگردی است ولی رساله دکترای خود را درباره توریسم نوشتم. در کل تحصیلات در بازاریابی و شناسایی فرصت­ها به من کمک کرد.
ایشان در زمینه شناسایی علایق خود و وارد شدن به فعالیت های گردشگری چنین می گوید :
من بعد از این که دیپلم گرفتم از طرف شرکت بیمه به فرانسه فرستاده شدم و برای اداره هتل عباسی در اصفهان اداره هتلداری خواندم . این برای من ایجاد علاقه کرد و بعد از اینکه به ایران برگشتم در سازمان جلب سیاحان کارکردم و مدیر کل جهانگردی بودم . تمام کارهایی که من در ۵۰ سال گذشته انجام دادم در زمینه توریسم و جهانگردی بوده است.
من همیشه از نتایج تحقیقات دیگران استفاده می­کنم و بیشتر تمرکز خودم را درکارهای اجرایی قرار داده­ام به قول فردوسی پخته‌خوار بودیم؛ یک عده‌ای میپزند و عده‌ای دیگر می‌خورند.
ایشان در مورد تامین منابع مالی فعالیت های خود چنین می گویند :
منابع مالی را از سرمایه‌گذاران تامین کردیم . ما یک شعاری داریم که می‌گوید همیشه پول دیگران را به‌کار بگیر.وقتی کار را شروع کردیم پول نداشتیم ، پول خرید تلفن را قرض کردیم ، فقط محل کار را داشتیم . یک قرارداد گرفتیم که به ما پیش پرداخت داد و با اون ما شروع به فعالیت کردیم.

یک بار فقط برای بازسازی قطارها از بانک ۵۰۰ میلیون وام گرفتم.
دکتر امامی در مورد انتخاب تیم همکار خود چنین می گوید :
ما کسب‌وکار خانوادگی داشتیم، شرکای من همسرم و فرزندانم بودند که همه سن‌شان پایین بود و در همه زمینه‌ها تصمیم‌گیرنده خودم بودم.
ایشان در مورد مدیریت نیروی انسانی مجموعه خود چنین می گوید :
ما در بخش‌های مختلف مدیر داریم که اداره امور قسمت مربوط به خود را در دست دارند. ریزش نیرو هم نداریم، البته در بخش هتلداری و رستوران‌داری کمی هست و این هم به این دلیله که مردم ایران هنوز این‌کار را کار مشروعی تلقی نمی‌کنند و اگر کسی پیشخدمت باشد همین که حس کند می‌تواند راننده تاکسی باشد این کار را رها می‌کند. من در گذشته که مسئولیت دولتی داشتم برای این رشته تبلیغ کردم و سعی کردم که این را پیشرفت دهم، سال ۷۴ که من فعالیتم را شروع کردم کسی در ایران غیر از من نبود. من اسم گارسون و پیشخدمت را به میزبان تغییر دادم و یک کم وضعیت بهتر شد. افرادی که با من کار می‌کنند چون حقوق خوبی می‌گیرند، می‌مانند و دلیل دیگر این‌که افراد همه با ما ماندند این است که من در این‌کار پیشکسوت بودم و کسانی هم که در این زمینه‌ها کار می‌کنند من را پدر معنوی خودشان تلقی می‌کنند و با من هستند؛ حتی اگر کسی پیدا شود که حقوق زیادتری به آن‌ها پرداخت کند اغلبشان نمی‌روند. بیشتر انگیزه شخصی و عاطفی است و من همه آن‌ها رو دوست دارم.

توصیه های دکتر امامی به جوانان در مورد شروع کارآفرینی :
بله، من هر کسی هم که به دنبال یک کاری برود تشویقش هم می‌کنم. تعدادی از کارکنان ما هم در این‌جا درس خواندند و به تحصیلات دانشگاهی رسیدند. ما هم آن‌ها را حمایت کردیم و هزینه تحصیل آن‌ها را پرداختیم، الان هم از ما جدا شده‌اند و برای خود کاری دیگری راه ‌انداخته‌اند. من اگر الان ۲۰ سال جوان‌تر بودم خیلی کارهای دیگر هم انجام می‌دادم.

توصیه های دکتر امامی برای کسانی که می خواهند وارد کار گردشگری بشوند :
الان هم تاسیسات برای انجام دادن این کار گران است و هم تعداد زیادی وارد این حوزه کاری شده اند. من فکر می‌کنم اگر کسی می‌خواهد وارد کار گردشگری و هتلداری شود باید در شهرهای کوچک کارش را شروع کند، چون در تهران دیگر زیاد شده است. آن زمانی که که من مدیر کل جهانگردی بودم در تهران فقط ۹ آژانس بود ولی الان حدود ۳هزار آژانس وجود دارد. در شهرهایی غیر از تهران زمینه فعالیت زیادی وجود دارد. در همه جای دنیا و در ایران دو شغل وجود دارد که تخصص زیادی نمی‌خواهد؛ یکی بیمه و دیگری جهانگردی. کار سختی نیست و می‌توان وارد آن شد.

برگرفته از مصاحبه های انجام شده با دکتر امامی

  انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 521

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما