تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

پروین افشار کارآفرین در عرصه کشت قارچ


پروین افشار کارآفرین در عرصه کشت قارچ

پروین افشار کارآفرین در عرصه کشت قارچ

خانم دکتر افشار در مورد بیوگرافی خود چنین می گوید :

با نام و یاد خداوند متعال، بنده پروین افشار هستم و در منطقه قهاوند متولد شده ام و 3 سال هست که به همراه خواهرم به کشت قارچ دکمه ای در کارگاه مشغول هستیم. بنده در رشته دکترا مدیریت بازاریابی تحصیل کرده ام و نیز در تولید قارچ و آموزش و مشاوره کشت نیز فعالیت داشته ام. در حال حاضر در سطح استان همدان نزدیک به 250 واحد کارگاهی و خانگی در حال فعالیت هستند که با سرمایه های شخصی و حمایت برخی نهادها شروع به فعالیت کرده اند. در طول 20 سال گذشته تا کنون کشور ما از نظر رشد تولید و مصرف قارچ رتبه نخست را در جهان دارد و این رتبه نشانگر این است که با بهره گیری از روش های مدرن این فعالیت می تواند در آینده تاثیر مثبت بیشتری بر روند تولید و رشد اقتصادی و صادرات غیر نفتی کشور ما داشته باشد و از طرفی سبب ایجاد اشتغال بیشتری گردد. اما همانند سایر حوزه ها نیازمند آموزش فنی و تخصیص سرمایه است که به نظر می رسد بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند این مسیر را طی نماید. از سویی دیگر ضروری است که قارچ به عنوان یک محصول غذایی مفید در سبد مصرفی تمام افراد کشور گنجانده شود چرا که با دارا بودن خواصی نظیر منبع غنی پروتئین و ویتامین D و اسید فولیک نقش مهمی در افزایش ایمنی بدن و جلوگیری از خستگی، جلوگیری از پوکی استخوان و افزایش جذب ویتامین ها، دارد برای استمرار تولید، تولیدکنندگان نیاز به حمایت و برنامه ریزی های اساسی در بیمه محصولات و نظام بازاریابی و قیمت گذاری منسجم دارند که نیازمند توجه انجمن تولید کنندگان قارچ ایران است. خوشبختانه این فعالیت ما سبب تشویق سایر زنان علاقه مند به فعالیت نیز گردید. البته امیدواریم که مسئولین حمایت های مستمر را از این افراد داشته باشند.

ایشان در مورد تصور از خود چنین می گویند :

هدف از خلقت هر انسانی رسیدن به کمال است. خدمت به جامعه و خدمت به افراد و مشارکت هر چند کوچک در اقتصاد و تولید کشور حس سودمند بودن و هدف دار بودن را به من می دهد اما فکر می کنم هنوز با آن تصویر و نقش موردنظر که می توانم احساس رضایت و سودمندی بیشتری داشته باشم فاصله زیادی هست و باید تلاش و کوشش بسیاری را به کار بگیرم.

دکتر پروین افشار در مورد اعتقادات و باورهای خودشان چنین می گویند :

توکل بر نیروی لایزال خداوند و کمک از او در تمام لحظات. و این که ما رودیم که آسودگی ما عدم ماست.

ایشان در مورد الگوهای زندگی خود می گوید :

اولین الگوی ما زنان حضرت فاطمه زهراست که نمونه بارز یک زن مسلمان و با تدبیر است همچنین یکی از الگوهای موفق مادرم هست که همواره به من تلاش و پایداری مستمر رو آموخته اند. در کشورمان نیز خانم سید فاطمه مقیمی، کارافرین نمونه و مؤسس و مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین‌الملل سدیدبار، نمونه معاصر از یک بانوی ایرانی و کارآفرین است.

پیشنهاد خانم دکتر افشار برای سایر زنان :

هیچ وقت از تلاش هایشان خسته نشوند . حتی ممکن است ما گاهی با وجود تلاش و فعالیت فراوان به نتیجه نرسیم و حتی شکست بخوریم ولی نباید فراموش کنیم که این شکست با تجربیاتی برای ما همراه بوده است.

ایشان در مورد اهداف دیگر خود در آینده می گویند :

با امید و مدد خداوند متعال انشاا... ما قصد داریم که فعالیتمان را در ابعاد وسیع تری گسترش بدهیم و از روش های جدیدتری در کشت استفاده نمائیم که سبب افزایش تولید و با توجه به مسئله کمبود آب، بهروری در مصرف آب می گردد تا انشا ا... بتوانیم اشتغال بیشتری را نیز ایجاد نمائیم. البته شایان ذکر است که برای رسیدن به این هدف نیازمند یاری بسیج و بخشداری منطقه در تولید و ایجاد کانال های فروش نیز هستیم. از برنامه های دیگر ما برگزاری نمایشگاه غذاهای با قارچ برای اشنایی با خواص و فواید مصرف قارچ در جهت شناخت و فرهنگ سازی مصرف قارچ و استفاده از نیروی بانوان عزیز با هدف کمک به بانوان بی سرپرست و بد سرپرست منطقه است که امید می رود انشاا... با همکاری مسئولین این برنامه عملی گردد.

برگرفته از مصاحبه های انجام شده با خانم دکتر پروین زرافشان

 

  انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 480

دیدگاه های کاربران (0)

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما