تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

سارا شعبانزاده مدیرعامل شرکت تجسم آینده پویا


سارا شعبانزاده مدیرعامل شرکت تجسم آینده پویا

سارا شعبانزاده مدیرعامل شرکت تجسم آینده پویا

سارا شعبانزاده در سال 1362در شهرشیرازمتولد شدو دارای تحصیلات کارشناسی فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد . ایشان موسس و مدیرعامل شرکت تجسم آینده پویا می باشد که در سال 1389 تاسیس شده استکه در این شرکت 6 نفر به صورت ثابت و 10 نفر به صورت پیمانکار فعالیت می کنند.

خانم سارا شعبان زاده در مورد فعالیت های کاری خود چنین می گوید :

من دربچگی دوست داشتم دندانپزشک شوم و بعدتر به دلیل مرگ ناگهانی برادرم خیلی سرگردان و توام با بی انگیزگی کامل بودم که به طور اتفاقی با کلاس کارآفرینی آقای شورکی آشناشدم و در آن مکان ایده و تفکرات خود را جلا دادم و روحیه کارآفرینی را در خودم تقویت کردم و طرح خود را با کمک استادم آقای شورکی به عنوان طرح توجیهی در کشور مطرح کردم و هنگام مجوز استعلام گرفتم و هیچ ارگانی در چارچوب قوانینش نمی توانست به من مجوز فعالیت بدهد با توجه به اینکه این طرح برای اولین با ر در کشور مطرح شده بود و زیر ساختی نداشت به طور مستمر از سال 85 تا 87 پیگیری کردم و چارچوب ها را ساختم و مجوز را در قوانین آموزش و پرورش کل به وجود آوردم واولین مجوز را در کشور گرفتم و اکنون اولین مجوز مجتمع تخصصی کامپیوتر از سنین 4 سال به بالا را از آموزش و پرورش کل فارس در کشور دریافت کردم و تمام محصولات از قبیل کتاب و مولتی مدیا و پکیج آموزشی متد کید کام ( اولین متد آموزش تخصصی رایانه کودکان در کشور) را با همکاران شرکت به عرصه اجتماع و توزیع گسترده رساندم. و شعبات مختلف کارگاههای تخصصی رایانه کودک را در سرتاسر کشور پوشش دادم و اکنون درخواست های زیادی از کشورهای دیگر چون مالزی / قطر / کانادا / ... جهت نمایندگی دارم که در حال بررسی و اقدامات اولیه می باشد .

وجود یک چالش اجتماعی و نبودن یک مکان مجزای آموزشی کامپیوتر با تجهیزات و کتابها و ..... مخصوص کودکان ایرانی مرا بسمت اینکارسوق داد.

الگوی اصلیم درکارآفرینی استاد و همراه همیشگی من جناب آقای شورکی (کارشناس المپیاد رایانه جهانی ) بوده اند. همچنین یکی از مهندسین با تجربه و مدبر استان که گام های زیادی در زمینه IT برداشته است جناب مهندس سید حسام الدین فال اسیری ( موسس ومدیر آموزشگاه کامپیوتراحسان و شرکت حسام رایانه) میباشند.

من درابتدای کارم ترس نداشتم و لی یک مشکل بزرگ داشتم که سنم کم بود و به سختی می توانستم به افراد جهت ارائه طرح و گرفتن مجوز و مسائل دیگر بفهمانم که سن مطرح نیست و ایده بزرگ مهمتر از هر چیز است . و با وجود اینکه خودم طراح متد کید کام (KID-COM) هستم باز هم به دلیل نداشتن سن 30 سال مجوز به نام مادرم صادر شده است که در 30 سالگی به نام من انتقال یابد . شغل نداشتم و دانشجو بودم .

به نظر من هرمشکلی مانند یک مسئله می باشد و یک تفکر خوب کلید حل آن می باشد و من چالش های زیادی داشتم و لی با تدابیرمختلف هر مسئله مالی را به گونه ای حل کردم و تا کنون هیچگونه وامی دریافت نکرده ام و نامه های وام من حتی صادر شده است و من با تدابیرم از خود طرح درآمد به دست آوردم و درراه خودش خرج کردم . روزهای عادی با خانواده ام به تفریحات می پردازم و گاهی با دوستانم و تفریحات طبیعت و بخصوص شنا و اسب سواری و تیر اندازی را خیلی دوست دارم و معمولا عاشق دریا و آب هستم . با موسیقی و هنر خیلی آرامش میگیرم وخودم فلوت می زنم (البته بعد از فوت برادرم تا کنون این کار را انجام نداده ام زیرا خاطرات زیادی با او برایم زنده می شود ). در محیط دوستان و خانه زمانهایی که دیگر متعلق به کارم نیست به خودم قول داده ام که فقط سارا باشم نه خانم شعبانزاده که باز هم تفکرات کاری را برای خودم دوش کشی کنم . ویک تایم کاری در نظر میگیرم مگر در مواقع خیلی ضروری که دیگر نتوانم و باید آن مسئله زود حل شود .

معمولا چون در محیط های مختلف وارد شدم که طرحم را اثبات کنم کل استان فارس و ارگانهای مختلف کشور مرا می شناسند و به عنوان یک راهنما و مشاور در هر حیطه کاری تجربیات کارآفرینی خود را به دوستان و اطرافیانم ارائه می دهم و آنها را به افرادی که می شناسم معرفی میکنم و این کار باعث شده که بتوانم بیشتر به عنوان یک راهنما ی شغلی در خدمتشان باشم .

کار من چون در ابتدا یک ایده بود و بعد به یک طرح تبدیل شد و بعد به عنوان یک شغل کارآفرینی قلمداد شد هر مرحله یک سری موارد کاری و اجتماعی و خانوادگی متفاوت داشتم و لی خوشبختانه من در هر مرحله با تمام وجود سعی کردم در صورت بروز هرگونه سوء تفاهم یا مشکلات خانوادگی و دوستانه با اطرافیانم جلسه ای توام با آرامش و تفکر و تشریح مسائلم به وجود بیاورم و با هم این موارد و فاصله ها را کم کنیم . اصولا فردی آرام وصبوری هستم و مشکلات کاری را در حد خودشان با مشاوره های مختلف از افراد متخصص در آن حیطه کمک می گرفتم و حل میکردم ودر خانه همیشه سعی کردم سارا باشم تا خانم شعبانزاده .

لذت بخش قسمت کارم آموزش و تدریس کامپیوتربه کودکان و آموزش طرح درس به مربیان رایانه کودک . کارهای مدیریتی را دوست دارم و لی عاشق تدریس به کودکان هستم و از دیدن عکس العمل های آنها درس میگیرم ( به نظرم کودکان باعث می شوند شما هر روز به مسائل جامعه و ..... خود به خود به روز شوید) . مشکل من از ابتدا تا کنون سن کم من است و نمی توانم مجوز به نام خودم بگیرم و نمی توانم چون مجوز به نام نیست نامه های وام خود را نقد کنم و نمی توانم حتی به عنوان مدیر موسسه خود دریافت کارت مدیریت کنم و سابقه کاری آموزش و پرورشی خود را اثبات کنم و ...........

مطمئنم در آینده این طرح یک طرح بین المللی خواهد شد و پیوند فکری و تفکرات خلاق و کارآفرین بین کودکان سرتاسر دنیا برقرارخواهد شد.

در سال 88 کارآفرین برتر استان فارس شدم و از مدیر عاملی آن کانون به نام کانون تجسم آینده استعفا دادم و فقط 48 سهم خود را آنجا حفظ کردم و در ظرف یک هفته شرکت جدید خود به نام شرکت تجسم آینده پویا را دایر کردم و با مدارس و آموزشگاههای مختلف قرارداد طرحم را بستم و مجدادا پیگیری کردم واولین مجوز مجتمع تخصصی کامپیوتر از سنین 4 به بالا را از آموزش و پرورش کل گرفتم و در ظرف یک سال هم که نشده این شرکت مقام کارآفرینی برتر کشور سال 89 و کارآفرینی اجتماعی برتر استان فارس سال 90 را دریافت کردم .

برای من خیلی مهم بود که جلوی این رفتار زشت و ناپسند برخی اساتید دانشگاه را بگیرم که طرح های دانشجویان را به نام خود شان ثبت میکنندو ادعای مالکیت طرح را می کنند در صورتی که تفکرات دانشجو را به سرقت برده اند . این کاررا کردم که به تمام دانشجویان نشان دهم یک زن در هر موقعیتی می تواند از حق خود به بهترین نحو محافظت کند و به دیگران حتی اگر مقام و پست بالاتر از او دارند اجازه ندهد حق او را ضایع کنند .

در تمام مراحل دادگاههای قضایی و شوراهای حل اختلاف سربلند شرکت کردم و آن استاد را محکوم کردم و همچنان با پیشرفتهای خودم و ممنوع کردن اجرای طرح KID-COM برای ایشان و هر کس که با من قرارداد ندارد ....تمام حقوق خویش را گرفتم .

به نظر من در هر راهی که تازه است و دیگران نرفته اند فراز و نشیب های زیادی است زیرا در جاد ه هموار قدم نمی گزارند و اگر دری درجلوی شما قرار میگیرد که قفل بزرگی به آن زده اند نگران نباشید چون اگر قرار بود باز نشود جای آن در دیوار می گذاشتند و کلمه شکست را با تمام مشکلات که پیش رو دارید از دایره لغات دایره المعارف خود حذف کنید زیرا توکل به خداوند را از خویش می گیرید و در تاریکی قدم میگذارید .

ایمان به اینکه مالک فقط خداست و او چون بگوید موجود باش هر چیزی در یک لحظه موجود می شود . افرادی که در سر راهتان هستند فقط برای امتحان فکری شما هستند و ما در یک ماز قدم می گذاریم که با ید تمرکز به هدفمان را فراموش نکنیم . توکل به خدا و پیگیری و تمرکز بر روی هدف ام و مقاومت در برابر به تصویر کشیدن افکارم رمز موفقیت من است .

بنظرم لازمست که قبل از اینکه به دیگران اعتماد کنی اول به یک مشاور و یک وکیل خبره و متخصص در هر زمینه چه کاری و چه اجتماعی و.... مشورت کن و صبح زود قبل از اذان صبح بلند شو و از خداوند بخواه با توجه به مشورتهایی که گرفتی و دانسته هایی که داری تو رو در گرفتن تصمیم یاری کنه و درست و اشتباه بودن آن موضوع را برایت در کمترین زمان روشن کنه .

پیشنهادات خانم سارا شعبان زاده

تمام تلاش خود را در حمایت از تفکرات کارآفرین و خلاق دانش آموزان بکارگیرید . پرورش کودکان خلاق و کارآفرینی کار بسیار شایسته و قابل ستایش است ولی این کودکان در آینده اگر دغدغه دزدیدن افکارشان باشد هیچگاه موفق به اجرای به موقع افکارشان نخواهند داشت . من باید در 22 سالگی طرحم و مجوزم رادریافت میکردم نه 27 سالگی ثبت کنم و منتظر بمانم که 30 سالگی مجوز بگیرم . حل این چالشهای اجتماعی به عهده ی دولت به تنهایی نیست بلکه تمام اقشار جامعه باید در حمایت قدم بردارند.

ودرانتها باید بگویم بانوان ما باور کنند که توانایی آنها با توجه به داشتن روحیه ظریف و صبورانه ی خدایی که مهر مادری را تجلی بخشیده از دو مرد بالاتر است .

 برگرفته از سایت انجمن زنان کارآفرین با تلخیص و اضافات

  انتشار : ۲۷ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 760

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما