تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

فرشته حسینی کارآفرین و مدیر تعاونی روستای میوان


فرشته حسینی کارآفرین و مدیر تعاونی روستای میوان

فرشته حسینی کارآفرین و مدیر تعاونی روستای میوان                                                                                  

روستای میوان در بخش هورامان کرمانشاه و در نزدیکی شهر پاوه قرار دارد. روستایی که 35 خانوار و 35 هنرمند گیوه‌باف دارد. یکی از زنان کارآفرین میوان سال‌ها پیش گیوه‌بافی آموخته و بعد از کار شخصی، آن را به زنان روستا یاد داده است. حاصل این کار حالا 35 زن گیوه‌باف در روستای میوان است. زنانی که گیوه‌بافی را سخت می‌دانند، اما از درآمد آن راضی هستند.
گیوه‌های سفید میوان، سبک سنتی دارد. کفی آنها از پارچه‌های بهم فشرده ساخته شده است. کفی‌هایی که از کامیاران به اینجا می‌آید و بانوان روستا رویه آن را می‌بافند. هر چند پاکردن این گیوه سخت به نظر می‌رسد، اما آنها کفی‌های راحتی دارند. کفی‌هایی که اتفاقاً برای سختی مسیرها و جاده‌های این منطقه مناسب است و برای همین اهالی از گیوه استفاده می‌کنند. هر چند حالا کفی‌های چرمی هم به بازار اضافه شده است. فرشته حسینی، بانوی کارآفرینی است که تعاونی روستای میوان را راه انداخته ، گیوه‌بافی که خود حالا برای بیش از 60 نفر کار ایجاد کرده است. 35 نفر از آنها اهالی میوان هستند و مستقیم با تعاونی کار می‌کنند. گیوه‌هایی که در میوان از 30 هزار تومان تا 200 هزارتومان قیمت دارند و بسیاری آن را کفش تاریخی این منطقه می‌دانند.
بیشترین گیوه بافته شده این منطقه به عراق صادر می‌شود. در سال‌های ۹۴ و ۹۵ بیش از ۴۰ میلیـــون دلار ارزش صادرات گیوه درشهرستان پاوه بود. در کنار روستای میوان، روستاها و شهرهای دیگری هم هستند که سالانه حدود ۶۰ هزار جفت گیوه تولید می‌کنند. بانوان این شهر همه کارت گیوه بافی دریافت کرده‌اند و حالا از هر خانوار یک نفر مشغول گیوه‌بافی است. همچنین شهر نودشه به‌عنوان شهر ملی گیوه‌بافی انتخاب شده است.
گیوه‌بافی حالا می‌تواند رونق صنایع‌دستی و اقتصاد را برای این منطقه به همراه داشته باشد. پاپوشی که هر چند مشتریان خارجی پر و پا قرصی دارد، اما هنوز در داخل کشور به‌خوبی شناخته نشده و بسیاری استفاده از آن را منسوخ شده می‌دانند. گیوه‌ها در صورت تبلیغات در داخل هم می‌توانند بازار خوبی داشته باشند و دوباره به پاپوش محبوبی تبدیل شوند.

برگرفته از مصاحبه های انجام شده با خلنم فرشته حسینی

 

  انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 505

دیدگاه های کاربران (0)

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما