تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

والدین و روانشناسی کودک و نوجوان


والدین و روانشناسی کودک و نوجوان

والدین و روانشناسی کودک و نوجوان

در زمینه مسائل کودک و نوجوان، تاکنون اطلاعات مفید و کتاب‌های زیادی توسط صاحب‌نظران تألیف گردیده است. گستردگی ابعاد وجودی انسان از یک سو و تغییرات اجتماعی از سوی دیگر، نیازها جدیدی را در زمینه تربیت و پرورش کودکان ایجاد می‌کند و نباید فراموش کنیم که کودکان یعنی آینده سازان، مدیران عالی رتبه کشور، دانشمندان و محققین، نوابغ و مخترعین و صنعتگران آینده کشورند. بنابراین برای تربیت مردان بزرگ آینده، والدین باید با رمز و رموز جسمانی و روانی و تربیتی فرزندان و قوانین حاکم بر رشد جسمانی وروانی آن ها آشنا شوند تا در تربیت و آماده سازی نسل آینده بهتر موفق باشند.
بدین منظور کتاب حاضر سعی دارد والدین محترم را به صورت مختصر با این قوانین و اصول آشنا نماید. علاوه بر این، از آنجا که ممکن است کودک در مراحل رشد با مشکلات جسمی و یا روانی مواجه گردد؛ اطلاعاتی مختصر در زمینه پیشگیری و درمان ارائه گردیده است.

شرح مختصر فصول کتاب؛
– در فصل اول کتاب به اصول و قوانین رشد در زمینه‌های جسمی و روانی و عوامل مؤثر در رشد کودک پرداخته شده است.
– در فصل دوم عوامل مؤثر در رشد قبل از تولد (اعم از عوامل ژنتیکی و محیطی) مطرح و همچنین در زمینه مشاوره ژنیتک و شجره نامه فامیلی مطالبی عنوان گردیده است.
– فصل سوم به مراحل رشد از دیدگاه اسلام می‌پردازد و مباحث را با رشد اخلاقی از دیدگاه اسلام به پایان می‌برد.
– در فصل چهارم به خصوصیات کودک از بدو تولد تا دوره نوجوانی و نیز توصیه‌هایی متناسب با آن سنین می‌پردازد.
– فصل پنجم عوامل مرتبط با اختلالات کودک را به عنوان یکی از مفصل‌ترین بخش‌های کتاب مورد بررسی قرار داده است؛ و به دلیل گستردگی اختلالات، علائم و همچنین درمان آنها، سعی بر معرفی مختصر و پیشگیری بوده است.
– فصل ششم مطالب مفیدی را در ارتباط با کودک آزاری، تنها گذاشتن کودک در منزل، بهانه جویی کودک، قهر و بد اخلاقی و وابستگی کودک به والدین مطرح می‌نماید.
– خلاقیت و شیوه‌های پرورش آن و همچنین رابطه هوش با خلاقیت نیز در فصل هفتم مورد بررسی قرار گرفته است.
– فصل هشتم به نکات تربیتی اسلام و حقوق کودکان بر والدین اشاره دارد.
– فصل نهم مباحث وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ای جدید از قبیل: رایانه، اینترنت و تلفن همراه، کاربرد و خطرات آن را مورد توجه قرار داده است.
– فصل دهم با مباحثی نسبتا مفصل، به دوره نوجوانی پرداخته است که از مباحث مطرح شده می‌توان به عناوین (علائم بلوغ، انواع بلوغ، تحولات جسمی و روانی بلوغ، هویت، بحران هویت، دارو دسته‌ها، دروغگویی، بزهکاری، پرخاشگری، اعتیاد، مسائل مذهبی و عرفان‌های کاذب) اشاره نمود.
– در فصل یازدهم عزت نفس، اعتماد به نفس و خودباوری، و حیطه‌های عزت نفس مورد بررسی قرار گرفته است.
– در فصل دوازدهم بازی و تعاریف آن، فواید بازی و نقش بازی در خلاقیت، پرورش احساسات، کار آفرینی و … در پایان انواع بازی را مورد بررسی قرار داده است.


مبلغ واقعی 35,889 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 32,300 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 405

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما