تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

مرضیه سنوئی محصل مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر گل سرخ


مرضیه سنوئی محصل مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر گل سرخ

مرضیه سنوئی محصل مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر گل سرخ

مرضیه سنوئی محصل کارشناس شیمی است و در گروه کالایی صنایع غذایی فعالیت می کند و مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر گل سرخ است که در سال 1384 تاسیس شده است.

او عضو فعال انجمن گیاهان دارویی، عضو هیات مدیره کانون کارآفرینان کشور، عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، عضو انجمن مدیران استان خراسان، عضو هیات مدیره کانون زنان بازرگان، عضو اتحادیه صادرکنندگان کشور و ... عضو شبکه ملی گیاهان دارویی، عضو و رییس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان داروهای گیاهی خراسان، عضو انجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی کشور و عضو انجمن توسعه و ترویج تولید و تجارت محصولات حلال است و دریافت گواهی عنوان واحد فناور برتر در پارک های علم و فناوری کشور، لوح تقدیر از استانداری خراسان رضوی، تاییدیه علمی از پژوهشکده، لوح تقدیر از اتاق بازرگانی به عنوان بانوی برتر صنعت، عنوان واحد نمونه از جهاد کشاورزی خراسان، عنوان واحد نمونه از اداره نظارت خراسان و چندین لوح و گواهینامه دیگر از جمله موفقیت های اوست.

مرضیه سنوئی محصل 66 ساله و مهندس شیمی و اهل مشهد مقدس است و در سال 84 و در سن 54 سالگی اقدام به راه‌اندازی شرکت دانش بنیان تولید و استاندارد‌سازی بین‌المللی اسانس‌ها، صمغ‌ها و داروهای گیاهی اولئورزین زعفران (برای اولین بار در جهان) و ادویه جات (اولین بار در ایران) کرده؛ شرکتی که 70 درصد کارکنان آن را زنان تشکیل می‌دهد.

مرضیه سنوئی محصل درباره گذشته خود اینگونه می‌گوید: سال‌ها در کارخانه‌های مختلف و صنعتی کار و در این محیط‌ها به وضوح مظلومیت زن را احساس کردم. از طرف دیگر من 3 دختر دارم و می‌خواستم کاری کنم که آن‌ها در چنین محیط‌هایی مشغول به کار نشوند و در محیط کاری‌ای که خود بنا می‌کنم آن‌ها را به‌کار بگیرم. از این رو بعد از بازنشستگی وقتی که 53 سالم بود، به فکر کارآفرینی افتادم و در سال 85 خواسته ام را عملی کردم و برای اینکه در کارم موفق شوم تصمیم گرفتم در کاری که تجربه دارم وارد شوم. از این رو با چند شریک، کار تولید گیاهان دارویی و اسانس‌ها را شروع کردم. شرکت مرضیه سنوئی ابتدا با تولید فرآورده‌های گیاهان دارویی شروع شد و به کارهای بزرگتر مانند تولید اسانس خوراکی، آرایشی و دارویی رسید، آن هم تولید اسانس با فاکتورهای بین المللی و از گیاهان درجه 2 و 3. شعار او در شرکت کمک به سلامت جامعه و در محصولات نیز شاداب زیستن است. سنوئی درباره کار شرکت خود می‌گوید: اسانس‌ها را به محلول در آب تبدیل کردیم که به عنوان طعم دهنده در لبنیات کاربرد دارد. اول عصاره‌های گیاهی را برای شرکت آرایشی و بهداشتی (شامپو، صابون، کرم و...) و بعد هم به تولید عصاره‌های روغنی رسیدیم که در تولید داروها نقش عمده‌ای دارند.
البته شرکت این کارآفرین برتر ملی با این تولیدات برجسته نشده بلکه آنچه کار او را برجسته کرده است، فرآوری زعفران (اولئورزین زعفران) است. او می‌افزاید: زعفران محصول مهمی در استان خراسان است، محصولی که همیشه به صورت خام عرضه می‌شود و ما در این فکر بودیم که محصولات زعفران خام صادر نشود، از این رو محصولی به صورت کپسول تولید کردیم. تولید فرآورده‌های باریجه از دیگر کارهای شرکت است. محصولی که خام نیست و هم ارزش افزوده دارد.
مرضیه سنوئی محصل درباره علت کارآفرینی در گیاهان دارویی می‌گوید: پدر من پزشک بود و در مطب به بیماران خود عمدتاً گیاهان دارویی تجویز می‌کرد و به مداوا از این طریق بیشتر اعتقاد داشت. من در کودکی که به مطب ایشان می‌رفتم بسیار با این صحنه‌ها مواجه می‌شدم و از این رو به این کار علاقه داشتم و در کارخانه‌های مواد غذایی و گیاهان دارویی مشغول به‌کار بودم، بنابر این تصمیم گرفتم بعد از بازنشستگی هم در این زمینه برای خود کار کنم.
محصولی پرفروش
در شرکت مرضیه سنوئی ماده طعم دهنده‌ای که از نعناع تهیه می‌شود، پرفروش‌ترین است. او می‌افزاید: البته ما معجونی نیز از کندر تهیه کرده ایم که برای تقویت حافظه و درمان آلزایمر استفاده می‌شود و فروش خوبی دارد. شرکت فروش خارجی هم دارد و سفارش‌های خارجی هم داریم که بیشتر در زمینه زعفران است.
نام شرکت از نظر کارآفرین مشهدی بین کارخانه‌ها و عموم شناخته شده است، ولی این شناخته شدن به راحتی میسر نشده و در این مسیر او و همکارانش با موانع و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند تا این شناخت حاصل شود. «مرضیه سنوئی معتقد است چون در مدت اشتغال در کارخانه‌ها تجربه کافی درباره این کار اندوخته، توانسته سریعتر بر مشکلات غلبه و حتی تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند و به کار ادامه داده و موفق شود. او می‌گوید: در بحث موفقیت نباید یاری استان را در حمایت از ما نادیده گرفت. آن‌ها با شرکت ما در مجامع به رشد شرکت کمک کردند
صاحب شرکت گیاهان دارویی می‌گوید: همسر و دو دخترم خیلی مرا حمایت کردند. اکنون دخترانم در شرکت کارهای درآمدزایی را انجام می‌دهند و کمک می‌کنند. با همراهی آن‌ها بود که تا اینجا پیش آمدیم. یکی از دخترانم از مدیران ارشد شرکت است.

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1550

دیدگاه های کاربران (0)

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما