تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

خانم فهیمه دخانچی مدیر کارخانه پارس آیلین مهر


خانم فهیمه دخانچی مدیر کارخانه پارس آیلین مهر

خانم فهیمه دخانچی مدیر کارخانه پارس آیلین مهر

فهیمه دخانچی متولد 22 دی ماه 1354 در شهر تبریز می باشد . ایشان فرزند ارشد خانواده و دارای دو خواهر و یک برادر می باشم. در سال 1378، ازدواج کرده و دارای دو دختر 9 ساله و 6 ماهه می باشد. خانم دخانچی فارغ التحصیل رشته ی تغذیه از دانشگاه علوم پزشکی تبریز بوده و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد MBA مجتمع مدیریت صنعتی تبریز می باشد.

خانم فهیمه دخانچی در خصوص ورود خود به عرصه صنعت چنین می گوید :

این تفکر از همان زمان کودکی و از درون خانواده در من شکل گرفت. پدرم دارای کارخانه ی بیسکویت سازی بودند به همین دلیل از همان ابتدا با تفکر صنعتی بزرگ شده ام و این علاقه اینگونه در من ریشه دوانید. در این راستا و در جهت کمک به پدرم، رشته ی تغذیه را برای تحصیل انتخاب نموده و به این ترتیب وارد عرصه ی صنعت شدم.

در سال 1378 با مهندس رضا جعفری ازدواج کردم که ایشان نیز فوق لیسانس تغذیه بودند و با هم شرکتی تأسیس کرده و شروع به پخش مواد اولیه ی صنایع غذایی نمودیم و پس از چند سال به پیشنهاد یکی از اساتید وارد صنعت تولید مایع پاستوریزه ی تخم مرغ شدیم.

تولید مایع پاستوریزه از جمله کارهای بسیار ریسک پذیری است که در کشور ما جا برای کار بسیار دارد و ما با تمام ریسک موجود وارد تولید این محصول شده ایم، در حال حاضر گروه پارس آیلین مهر محصولاتی از جمله مایع پاستوریزه ی تخم مرغ، تخم مرغ بسته بندی شده، پودر تخم مرغ و پودر پوسته ی تخم مرغ را تولید می کند که هر یک از این محصولات در بخش ویژه ی خود کاربرد دارد. محصول تولید شده در زمینه های کیک سازی، قنادی و کلوچه سازی کاربرد دارد. تولید ما، مایع کامل و نیز تفکیک زرده و سفیده ی تخم مرغ است و محصولی که تولید می شود کاملاً بهداشتی است و با رعایت تمام استانداردهای لازم صورت می گیرد. سرمایه ی اولیه برای تأسیس شرکت 5 میلیارد ریال بود که نصف آن آورده ی شرکا (بنده و همسرم مهندس جعفری) و نصف دیگر، نیز از طریق وام تأمین شد. بنده مدیر کارخانه هستم و به امور داخلی کارخانه رسیدگی می کنم و همسرم نیز به مسائل بیرون از کارخانه رسیدگی می نمایند.

ایشان در مورد رتبه برتر کار آفرینی خود می گوید :

یک سال بعد از افتتاح کارخانه یعنی 29 بهمن ماه 1386 به عنوان رتبه سوم کارآفرین برتر در سطح استان آذربایجان شرقی انتخاب شدیم.

خانم فهیمه دخانچی کارآفرینی را این گونه تعریف می کند :

کارآفرینی از کار ریشه می گیرد و کار یعنی ایثار، عشق و هر چیزی که در توان داری در این مسیر گذاشتن و بکار گرفتن. کارآفرینی ابتکار است و اگر کسی واقعاً لذت کارآفرینی را درک کند هیچ وقت به کار دیگری فکر نمی کند. کار آفرینی یعنی فداکار شدن و در این مسیر از خیلی از لذتهای زندگی باید گذشت. کارآفرینی یعنی جهاد، جهاد یعنی از جان گذشتن و به همین دلیل هم است که امسال، سال جهاد اقتصادی نامیده شده و این یعنی سال مبارزه ی اقتصادی و نه فقط کار اقتصادی.

خانم دخانچی در زمینه نقش عوامل مختلف در موفقیت خود چنین می گوید :

توکل به خدای متعال، برنامه ریزی دقیق، استفاده از سرمایه ی انسانی هوشمند، بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا. ضمناً به نظر من پشتکار خیلی مهم است، من خودم پشتکار زیادی دارم و به کارم علاقه مند هستم و در کل می توانم بگویم جانم برایم عزیز نیست، به طوری که کارخانه ی ما به صورت تمام وقت و 24 ساعته اداره می شود.

توصیه های خانم دخانچی برای شروع کسب و کار :

شروع یک کار و تأسیس یک شرکت در حال حاضر بسیار دشوار است. در کل برای شروع یک کار و رسیدن به نتیجه ی مطلوب، صبر ایوب لازم است. باید تلاش کنی و خسته نشوی. همدلی و نه تنها هم زبانی، اعتماد کامل به همدیگر، پرهیز از تک روی، اعتقاد به کار گروهی و دهها عامل دیگر، جزء شرایط اولیه ی شراکت است که البته فرهنگ آن، خیلی در کشور ما جا نیفتاده است.

برنامه های آینده خانم دخانچی برای توسعه کار خود :

برای پیشبرد اهداف شرکت و توسعه ی آن، زمینی خریداری کردیم و با توجه به اینکه، مایع تخم مرغ را نمی شد مستقیم دفع کرد، لذا سیستم تصفیه ی آب کار گذاشتیم و این باعث شده که مقدار زیادی آب سالم به دست بیاوریم و همچنین کارتن و شانه ی زیادی در این کار به دست می آید و لذا درصدد این هستیم که خط تولید شانه ی تخم مرغ و انواع قالب های کاغذی را راه اندازی کنیم. در پروسه ی کاری، ماههای پرکار و کم کار داریم. در ماههای کم کار که قیمت تخم مرغ پایین است، دستگاه خشک کن (Spray Drier)خریداری شده، پودر تخم مرغ تولید می کنیم. از ابتکارات دیگر ما این است که پوسته ی تخم مرغ که جزء فضولات بود و دفع آن علاوه بر هزینه ی اضافی، باعث آلودگی محیط زیست می شد، را خشک و بسته بندی کرده و آن را به تولید کننده ها ی دام و طیور می دهیم، چون کلسیمی که برای مرغ داری ها استفاده می شد از صدف بود ولی کلسیم موجود در تخم مرغ، جزء کلسیم آلی است. برنامه ی توسعه ی بلند مدتی هم در نظر داریم که اگر عمر و سرمایه ی لازم را داشته باشیم، انشاءالله در جهت ارتقاء و رشد و تعالی استان و کشور آنها را به سرانجام خواهیم رساند.

انتظار خانم دخانچی از مسوولین :

رابطه ی ما با مسئولین بسیار خوب است. همسرم با مسئولین رابطه ی خوبی دارد و این رابطه به دلیل ایجاد اعتمادی است که خود ما در آنها به وجود آورده ایم. مشکل در تأمین قطعه از خارج داریم که در حال حاضر مشغول ساخت بعضی از قطعات مورد نیاز هستیم. در سطح کلان، نقدینگی مشکل اصلی صنعت کشور است. در مورد فرهنگ سازی خاص تولید، انتظارات ما از مسئولان و بالاخص سازمان جدیدالتأسیس دارو و غذا، تلاش در جهت فرهنگ سازی استفاده از مایه ی پاستوریزه تخم مرغ می باشد.

 برگرفته از مصاحبه خانم فهیمه دخانچی با نشریات

 

  انتشار : ۲۵ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1693

دیدگاه های کاربران (0)

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما