تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

دکترخليل سلطان القرائي: استاد علوم تربیتی


دکترخليل سلطان القرائي: استاد علوم تربیتی

دکترخليل سلطان القرائي: استاد علوم تربیتی

خليل سلطان القرائي در سال 1329 در شهر تبريز در يك خانواده متدين و عالم به دنيا آمد. دوران تحصيلات ابتدايي و دبيرستاني را در شهر تبریز گذراند و در كنار آن به كسب علوم قراني نزد علماي ديني پرداخت . درسال 1346ديپلم متوسطه را از دبيرستان لقمان شهر تبریز اخذ کرد . درهمان سال وارد دانشگاه تبريز شد و در رشته فلسفه به تحصیل پرداخت. تحصیلات كارشناسي و كارشناسي ارشد رشته فلسفه را تا سال 1355 ادامه داد . مرحوم حسن قاضي طباطبائي، مرحوم اكبر محقق‌ علمي ، مرحوم مرتضوي برازجاني ، دكتر حسن خانلو ، دكتر رحيمي موقر، دكتر مهرگان، دكتر رجايي خراساني ، دكتر تسليمي، ‌دكتر عيوضي و دكتر محمود نوايي از مهم ترین استاتید و مربيان خليل سلطان القرائي بودند. پس از عزيمت به فرانسه در سال 1359 دكتراي رشته فلسفه تعليم و تربيت را از دانشگاه ميراي فرانسه كسب كرد. دکتر خلیل سلطان القرایی در سال 1361 به عنوان عضو هيئت علمي در گروه علوم تربيتي دانشگاه تبريز مشغول به كار می شود و در حال حاضر استاد پایه تمام می باشند. ایشان بعد از بازگشت از فرانسه با سركار خانم دکتر صديقه حسين پور سخا که متخصص كودكان است ازدواج كردند. ایشان علاقه ویژه ای به کوهنوردی داشته و در دانشگاه تبریز گروه کوهنوردی اساتید دانشگاه تبریز را راه اندازی کرده و در طول فعالیت این گروه ریاست آن را بر عهده داشته است . دکتر خلیل سلطان القرایی همراه با اساتید این گروه به اكثر قله هاي معروف داخل كشور و بعضي از قلل خارج از كشور صعود كرده اند. از ویژگی های بارز دکتر خلیل سلطان القرایی مهربانی با دانشجویان،حل مشکلات علمی دانشجویان و سفارش آنها به توکل به خداوند و احترام به پدر و مادر می باشد . رفتار بسیار مناسب و متواضعانه با اساتید دانشکده های دیگر از جمله صفات بارز دکتر خلیل سلطان القرایی می باشد.

از مهمترین مشاغل و سمت هاي مورد تصدي دکتر خليل سلطان القرائي می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

- مديريت گروه علوم تربيتي دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي حدود 20 سال

- معاونت آموزشی دانشكده علوم تربیتي و روانشناسی دانشگاه تبریز

- حضوردر تمام شوراهاي دانشكده علوم تربیتي و روانشناسی دانشگاه تبریز

- عضو هيئت تحريريه فصلنامه روانشناسي دانشگاه تبريز

- سرپرست گروه كوهنوردي استادان و كاركنان دانشگاه تبريز

- عضو هيئت مديره كتابخانه ملي و فعلا هم عضو هيئت امناي كتابخانه مركزي تبريز

از شاگردان دکتر خليل سلطان القرائي كه تا مقطع دکتری ادامه تحصيل داده و در دانشگاه هاي مختلف کشور مشغول فعالیت هستند مي توان به دكتر محرم آقا زاده، دكتر عليرضا حسيني پور، دكتر مرعشي، دكتر يوسف اديب ، دكتر جواد حاتمي، و ... اشاره كرد.

از دکتر خليل سلطان القرائي مقالات متعددی در مجلات دانشكده ادبيات دانشگاه تبريز، دانشگاه مشهد و پژوهشكده قم به چاپ رسیده است . ایشان مقالات زيادي در سمينارها و همايش هاي مختلف داخلی و خارجی ارایه کرده اند. دکتر خلیل سلطان القرایی کتاب فلسفه تعلیم و تربیت و آرای تربیتی که توسط انتشارات دانشگاه تبریز چاپ شده است را به رشته تحریر در آورده اند.

  انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 881

دیدگاه های کاربران (0)

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما