تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

پی یر امیدیار ،تأسیس کننده و مدیر شبکهeBay


پی یر امیدیار ،تأسیس کننده و مدیر شبکهeBay

پی یر امیدیار ،تأسیس کننده و مدیر شبکهeBay

پیر مُراد امیدیار در۲۱ ژوئن سال ۱۹۶۷ درشهر پاریس کشور فرانسه چشم به جهان گشود . قبل از مهاجرت به آمریکا نام او پرویز بود که بعد از مهاجرت به آمریکا به پیر تغییر نام داد . پدر پیر امید یار جراح اورولوژی بود و با تلاش زیاد توانست در دانشگاه جانز هاپکینز ایالات متحده کار پیدا کند. نام مادر او الهه میرجلالی امیدیار و از اساتید دانشگاه سوربون و یک زبان‌شناس بود. او در سن ۶ سالگی به خاطرکار پدر به همراه خانواده به کشور آمریکا (ایالت مریلند) مهاجرت می‌کند. لازم به ذکر است والدین پیر ایرانی بوده که برای تحصیل به فرانسه آمده بودند و آن‌جا با هم آشنا شده و ازدواج می‌کنند. پیر امیدیار دوران تحصیلات مدرسه را در شهر واشنگتن دی سی به پایان رساند.

علاقه پیر امیدیار به کامپیوتر در کلاس نهم در دبیرستان سنت اندروی ایالت مریلند شروع شد. اولین برنامه‌ی رایانه‌ای خودش را کتاب‌خانه‌ی همین دبیرستان و در سن ۱۴ سالگی نوشت. پیر امید یار سر کلاس‌های درس حضور نمی یافت و برای کار با کامپیوتر به آزمایشگاه می‌رفت و دفعات متوالی به‌خاطر غیبت از کلاس درس جریمه گردید. مدیر همان مدرسه متوجه علاقه‌ پیر به رایانه و برنامه‌نویسی شد و بر آن شد که پیر را در این مسیر هدایت کند. او از پیر درخواست کرد برای کتاب‌خانه‌ مدرسه برنامه‌ای بنویسد که خودش کارت‌های راهنمای کتاب‌ها را چاپ کند در عوض بابت کارش ساعتی ۶ دلار هم دست‌مزد بگیرد.که همین کار انگیزه‌ای شد برای تلاش هدفمند در این زمینه. امیدیار بعد از دیپلم، تحصیلات دانشگاهی را در شهر تافتس ایالتماساچوست به پایان رسانید و در رشته‌ی علوم رایانه کارشناسی گرفت.

پیر امیدیار که با «پالما وزلی» ازدواج کرده صاحب سه فرزند است.

در دوره‌‎ تحصیلات کارشناسی در شرکت کلریس یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی اپل مشغول فعالیت شد و در آن‌جا یک برنامه‌ی مدیریت حافظه برای کمک به برنامه‌نویسان مکینتاش اپل نوشت.

درسال ۱۹۹۱ پیر به همراه سه تن از دوستانش یک شرکت نرم‌افزاری تاسیس کردکه از دل این شرکت ، یک وبگاه تجارت الکترونیک به نام eShop بیرون آمدکه توجه شرکت مایکروسافت را به خود جلب کرد. درسال ۱۹۹۶شرکت مایکروسافت این شرکت را از امیدیار و شرکایش خریداری کرد. در سن ۲۸ سالگی پیر امیدیار شرکت eBay را به راه انداخت و در ابتدا به عنوان یک فعالیت تفریحی و جانبی به این سایت توجه می کرد.

eBay سایتی است که مردم می توانند از سراسر جهان کالاهایی را درون این سایت قرار داده تا بازدیدکنندگان آن را در صورت تمایل انتخاب نموده و مبلغی را بابت آن جنس پیشنهاد دهند. در نتیجه فروشنده کالای خود را به کسی می فروشد که بالاترین قیمت را برای خریداری کالای او پیشنهاد دهد.

در سال ۲۰۰۵ پی یر امیدیار با کمک همسر خود با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیون دلار یک بنیاد خیریه را راه اندازی کرد. این بنیاد دانشجویانی با توانمندی بالا ولی از نظر مالی ضعیف را بورسیه می داد.

تا سپتامبر ۲۰۱۶ طبق برآورد مجله‌ی فوربز دارایی او بالغ بر ۸٫۱ میلیارد دلار بود و با این دارایی ثروتمندترین ایرانی به‌حساب می‌آید.

توصیه های پیر امید یار برای موفقیت :
۱– امتحان کنيد.

2- دنبال علايق تان برويد.

3– از چيزهاي اطرافتان ايده بگيريد.

4- هر چيزي امکان پذير است.

5- کسب سود را هدف اصلي خود قرار ندهيد، سود خودش مي آيد !

6– به فکر کمک کردن به مردم هم باشيد!

7 - يک کار جديد انجام دهيد.

8- احترام به ديگران فراموش نشود.

9- از افراد متخصص کمک و راهنمايي بگيريد

  انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 266

دیدگاه های کاربران (0)

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما