تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

دکتر محسن حبیبی، شهرساز و معمار و استاد گروه شهرسازی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران


دکتر محسن حبیبی، شهرساز و معمار و استاد گروه شهرسازی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران

دکتر محسن حبیبی، شهرساز و معمار و استاد گروه شهرسازی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران

دکتر محسن حبیبی استاد گروه شهرسازی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال 1326 به دنیا آمد. ایشان در سال 1344 دیپلم متوسطه را در رشته ریاضی از دبیرستان شاپور شهرکرمانشاه اخذ کرد. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه برای تحصیل در مقاطع بالاتر وارد دانشگاه شد. در سال 1352 فوق ليسانس (ديپلم) معماری را از داشگاه تهران دریافت کرد که عنوان رساله کارشناسی ارشد معماری او طراحي مركز شهر كرند در استان کرمانشاه بوده است. دکتر محسن حبیبی در سال 1359 دومین مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه تهران دریافت می کند و عنوان رساله کارشناسی ارشد اوسير تحول شهرنشينی و شهرگرايی در ايران بوده است. پس از اتمام تحصیلات کارشناسی ارشد برای ادامه تحصیل راهی کشور فرانسه می شود و در سال 1978 ديپلم تخصصی تحقيقات پيشرفته در شهرسازی با موضوع رساله ساماندهی فضايی مراكز شهری از دانشگاه پاريس دریافت می کند. در سال 1981 رساله خود با موضوع تركيب شهری ، از شهر سنتي به شهر نوين در مقطع دکتری را به اتمام می رساند و دکتری خود را از دانشگاه پاریس در رشته شهرسازی دریافت می کند . پس از بازگشت به ایران همکاری خود را با گروه شهرسازی دانشگده هنرهای زیبای دانشگاه تهران آغاز می کند. در سال 1362 به مرتبه استادياری ، سال 1368 دانشیاری و در سال 1375 به مرتبه استاد تمام گروه شهرسازی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می شود. مديریت گروه شهرسازی دانشگاه تهران، سرپرست تحصيلات تكميلی دانشكده هنرهای زيبا، معاونت آموزشی دانشكده هنرهای زيبا و ریاست دانشكده هنرهای زيبا دانشگاه تهران از سمت های اجرای دکتر حبیبی در گروه شهرسازی و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بوده است. دكتر سيد محسن حبيبی در سال 1381 به عنوان استاد نمونه دانشگاه تهران شناخته می شود.عضویت پیوسته در موسسه ایکوموس ایرانو موسسه دکومومو ایران از مهمترین فعالیت‌های اجرایی دکتر محسن حبیبی می باشد. بیست و دو گزارش علمي ، یازده مقاله چاپ شده در نشريه های خارجی و بیست و هفت مقاله ارائه شده در سمينارها و كنگره ها و بیست و سه مقاله علمی – پژوهشی در نشریات داخلی از مهمترین فعالیت های علمی دکتر محسن حبیبی می باشد. ایشان عضو هیئت تحریریه مجله صفه، دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی، مجله دانشکده هنرهای زیبا و مجله محیط شناسی؛ دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران نیز می باشند. دکتر محسن حبیبی در طول عمر خویش بیش از شانزده مورد کتاب به چاپ رسانده است که از مهمترین آنها می توان به مرمت شهری ، مسکن حداقل، سرانه کاربری های شهری،از شار تا شهر ،زبان طراحی شهری در شهرهای کهن ، مکتب اصفهان ، خاطره شهر، قصه شهر و ... اشاره کرد. از کتاب‌های ترجمه شده دکتر محسن حبیبی می توان به کتاب شهرسازی: واقعیات و تخیلات، منطقه چیست؟ معماری بازسازی در فرانسه ، فناوری گنبد، فضای شهری و معلولین و... اشاره کرد.

فعالیت های اجرایی

دکتر محسن حبیبی در هيئت مشورتی انجمن ايرانشناسی فرانسه در ايران، شورای راهبری و هدايت طرح توسعه شهری (جامع) تهران ، شورای پژوهشی سازمان ميراث فرهنگی ، هيئت علمی كنگره های دو سالانه تاريخ معماری و شهرسازی ايران ، سازمان ميراث فرهنگی ، مركز ملی تحقيقات علمی فرانسه CNRS ، واحد جهان ايرانی كميته هنر شورای عالی برنامه ريزی وزارت فرهنگ و آموزش عالی و ... نیز عضویت داشته است.
دکتر محسن حبیبی در طول فعالیت های خود مشاور رئيس سازمان ميراث فرهنگی كشور ، رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامی، مشاور سازمان ملی زمين و مسكن ،مشاور معاون فنی و عمرانی ، شهرداری تهران و مشاور رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن نیز بودند.

  انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 700

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما