تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

پروفسوريدالله فريد: جغرافیدان شهری


پروفسوريدالله فريد: جغرافیدان شهری

پروفسوريدالله فريد: جغرافیدان شهری

پروفسوريدالله فريد در اسفند ماه 1308 خورشيدي در شهر تبريز متولد شد. تحصيلات ابتدايي را در مدرسه ابتدایی كمال تبريز به اتمام رساند وپس از اتمام تحصیلات ابتدایی، تحصيلات دوره متوسطه را در دبيرستان فردوسي به اتمام رساند . برای ادامه تحصیلات وارد دانشسرا شد و دانشسرای مقدماتی را در شهر تبریز به پایان رساند و دیپلم ششم ادبی را در سال 1326اخذ کرد. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه مشغول خدمت در آموزش و پرورش گردید . یدالله فرید در سال 1326 تحصیل در رشتة تاریخ و جغرافیا و علوم تربیتی دانشکدة ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز را آغاز و در سال 1329 موفق به اخذ لیسانس با رتبة اول شد . پس از اتمام تحصیلات کارشناسی راهی کشور فرانسه گردید و از اول سال تحصیلی 1958 دورة دکترا را در دانشکدة ادبیات علوم انسانی دانشگاه سوربن شهر پاریس را آغاز کرد و زیر نظر پرفسور پیرژرژ، استاد دانشمند ومعتبرجغرافیای کشور فرانسه و به مدت سه سال به تحقیق مشغول شد و پس از به پایان رساندن امتحان مقدماتی، در 16 آوریل 1961 از رسالة دکترای خود دفاع و با درجة ممتاز، دکترای جغرافیایی انسانی با گرایش شهری را از دانشگاه سوربن دریافت کرد.

دکتریدااله فرید در جریان تحصیل به مدت یک سال در انستیتوی ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه دربارۀ مسایل جمعیتی به تحقیق پرداخت و گواهی آن انستیتو را دریافت کرد.

دکتریدالله فرید بعد از اتمام تحصیلات عالیه خود به ایران باز گشت . زنده یاد دکتر یدالله فرید پس از بازگشت به ایران در امتحان استادیاری در دانشگاه تهران شرکت وبعد از پذیرش در آن به طور رسمی سال1343 به خدمت در دانشگاه تبریز مشغول وبه تدریس در دانشکدة ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه پرداخت.

در 1366 بعد از بازگشایی دانشگا‌ه‌ها برای بار دوم همکاری خود را با گروه جغرافیای دانشگاه تبریز را آغاز نمود. پس از بازنشستگی همکاری خود دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر را آغاز کرد و تا اواخر عمر در آن دانشگاه مشغول خدمت بود.

دکتر یدااله فرید در سال 1385 به عنوان چهره ماندگار منتخب جغرافي‌دانان کشور انتخاب گردید

كتاب جغرافياي جمعيت، شناخت‌شناسي و مباني جغرافيايي انساني، جغرافیا و شهرشناسی، سیر اندیشه در قلمرو جغرافیای انسانی و ... از تالیفات دکتر یدااله فرید بوده است که کتاب شناخت‌شناسي و مباني جغرافيايي انساني در سال 1380 به عنوان کتاب سال برگزيده شد و لوح سپاس رئيس جمهوري ايران را دريافت کرد . یدالله فرید افزون بر بیست مقاله در زمینه‌های جمعیت و رشد جغرافیایی دارد و چندین طرح تحقیقاتی دربارة مسائل جمعیتی و تنظیم خانواده به انجام رسانده است

سمت ها

- مدیریت گروه آموزشی جغرافیا

- معاونت و ریاست دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی

- مدیریت بخش شهرشناسی و جمعیت شناسی مؤسسة تحقیقات اجتماعی و علوم انسانی وابسته به دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز

سر انجام دکتر یدااله فرید پس از 50 سال فعالیت علمی در نيمه نخست مردادماه 1386 درگذشت و در قطعه هنرمندان وادي رحمت تبريز به خاک سپرده شد.

  انتشار : ۴ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 207

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما