تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

پروفسور مونا جراحی استاد دانشگاه اوکلا


پروفسور مونا جراحی استاد دانشگاه اوکلا

پروفسور مونا جراحی استاد دانشگاه اوکلا

مونا حراجی، در سال۱۳۵۷در تهران متولد شد.بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه وارد دانشگاه شد و در سال 1379پس از گرفتن مدرك كارشناسي مهندسي برق از دانشگاه صنعتي شريف ، براي ادامه تحصيل به آمريكا رفت. مونا جراحی تحصیلات خود در رشته مهندسی برق را دردانشگاه استانفورد شروع و مدرك فوق ليسانس و دكتري خود را به ترتيب در سال هاي 2003 و 2007 از دانشگاه استانفورد دريافت كرد. دکتر جراحی دوره فوق دكتري خود را در دانشگاه بركلي به پايان رساند، پس از آن به عنوان استاديار در دانشگاه ميشگان مشغول به كار شد.

دكتر جراحي در سال 2013 به عنوان عضو هيئت علمي مهندسي برق و مدير آزمايشگاه الكترونيك تراهرتز در دانشگاه UCLA مشغول به كار شد.

از افتخارات ایشان می توان به جايزه پيشگامان مهندسي از آكادمي ملي بنياد مهندسي Grainger ، جايزه پيشرفت شغلي زودهنگام از بنياد ملي علوم، جايزه محققين جوان از دفتر تحقيقات نظامي آژانس پروژه هاي دفاعي پيشرفته مركز تحقيقات نظامي اشاره نمود.

برترین افتخار ایشان، جايزه ويژه رياست جمهوري آمريكا به نام «جايزه موفقيت زودهنگام براي دانشمندان و مهندسان» می باشد، که بالاترين افتخاري است كه توسط دولت آمريكا در زمينه پژوهش در زمينه علوم و مهندسي به دانشمندان تعلق می گیرد.

علت اعطای این جایزه به این استاد جوان، تحقیقات و پروژه های خلاقانه وی در گسترش دانش پلاسمونیک در ساخت وسایل نانوالکترونیک و نانوفتونیک و صنعتی کردن فناوری «تراهرتز» است که در صنایع پزشکی، دارویی و ماشین آلات کاربرد دارد.

جراحي در حال كار و تحقيق براي توسعه فناوري اپتوالكترونيك براي استفاده در زمينه‌هاي سلامت، مخابرات و سنجش از دور و كاربردهاي ديگر است. او در زمره يكي از 102 دانشمند و مهندس است كه جايزه سال 2013 را دريافت کرد.

پروفسور «جراحی» تنها محقق ایرانی تباری بود که موفق به دریافت جایزه استعداد برتر امسال شد. جایزه ریاست جمهوری برای استعدادهای برتر حرفه‌ای مهندسان و پژوهشگران در سال ۱۹۹۶ به دستور کلینتون و با همکاری شورای ملی علوم و فناوری امریکا بنیانگذاری شد.

این جایزه، ارزشمندترین جایزه دولتی است که یک مهندس یا پژوهشگر در اوایل زندگی حرفه‌ای‌اش می‌تواند دریافت کند.

پروفسور مونا جراحی در مورد موفقیت خودش می گوید : من فکر میکنم راه موفقیت هر کسی رو خودش میتونه بهتر از هر کس دیگه پیدا کنه. همه آدم ها به توانایی های خودشون واقف هستند و برای موفق شدن خیلی لازمه که آدم اشتیاق داشته باشه و ایمان داشته باشه به جهتی که میره. چیزی که می توانم بگم اینست که نباید از ریسک کردن ترسید و از شکست هم نباید ترسید و آرزوها رو هم باید بزرگ انتخاب کرد. هرچه آرزوها بزرگتر انتخاب بشه به نظر من آدم به جاهای بالاتر میرسه .

برگرفته از سایت برترین ها با اندکی تلخیص و اضافه

  انتشار : ۷ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 592

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما