تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

دکتر حسن دادبان استاد رشته حقوق دانشگاه تهران


دکتر حسن دادبان استاد رشته حقوق دانشگاه تهران

دکتر حسن دادبان استاد رشته حقوق دانشگاه تهران

دکتر حسن دادبان استاد فقید رشته حقوق دانشگاه تهران درتير ماه سال 1303 در محله ويجويه شهر تبریز متولد شد. حسن دادبان تحصیلات ابتدایی را در دبستان سعدي به پایان برد. تحصیلات متوسطه را در دبيرستان فردوسي شهر تبریز گذراند. وی فعالیت فرهنگی را از عنفوان جوانی و از سال آخر دبيرستان با تدریس آغاز كرد. حسن دادبان پس از اخذ ديپلم، برای ادامه تحصیلات وارد دانشكده ادبيات و علوم انسانی دانشگاه تبريز شد و در رشته ادبیات فارسی به تحصیل پرداخت و در سال 1328 هـ .ش درجه کارشناسی گرفت. پس از اخذ کارشناسی رشته ادبیات از آنجایی که از كودكي نسبت به بي‌عدالتي حساس بود، به تحصیل در رشته حقوق روی آورد و برای تحصیل در رشته حقوق وارد دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران شد و در سال 1333 هـ .ش کارشناسی حقوق گرفت . پس از اخذ مدک کارشناسی مدتی در اهواز و آذربایجان به عنوان قاضی تحقیق یا بازپرس به خدمت پرداخت. پس از اتمام تحصیلات کارشناسی حسن دادبان برای تحصیلات عالیه در دهه 1330 هـ .ش برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت و از ۱۳۳۷ - ۱۳۴۷ هـ .ش در دانشگاه پاریس به تحصیل پرداخت و موفق به اخذ دانشنامه دکترای دولتی در رشته حقوق جزا شد. همچنین توانست سه دکترا در رشته‌های علوم جزايي، حقوق خصوصي و اقتصاد توسعه بگیرد. دکترحسن دادبان پس از بازگشت به ایران، به عنوان مستشار استیناف در دیوان عالی جنایی مشغول به کار شد.در سال ۱۳۴۹ هـ .ش با خانم حسنیه شعاران ازدواج کرد.دکتر دادبان در سال1350هـ .ش به گروه حقوق جزا در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران پیوست. در سال ۱۳۷۴ هـ .ش جهت مطالعه و پژوهش راهی فرانسه شد و یک سال و نیم در آنجا اقامت گزید و سرانجام با ترجمه دو کتاب مرجع در حقوق جزا (آیین دادرسی کیفری و حقوق جزای عمومی) به ایران باز گشت. دکتر دادبان پس از سال ها تدریس در ۱۳۸۳ هـ .ش بازنشسته شد، اما علی رغم بازنشستگی همچنان کار تدریس را دنبال کرد. او بيش از هجده سال مديريت گروه علوم جزايي و جرم شناسي را بر عهده داشت و زمانی نیز معاونت آموزشي و پژوهشي دانشكده حقوق دانشگاه تهران را عهده‌دار بود.

دکتر دادبان فردی متدین و علاقه‌مند به خانواده است. همواره به کار تحقیق و پژوهش عشق می‌ورزید و در طول خدمت خود شاگردان متعددی تربیت کرده بود. استاد حسن دادبان در سن 88 سالگی در 17 تیر سال 1391 دار فانی را وداع گفت.

برگرفته شده از سایت قضاوت آنلاین با تلخیص و اضافات

  انتشار : ۷ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 397

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما