تحقیق و بررسی زندگی افراد موفق نشان می دهد که این افراد برای رسیدن به موفقیت از منابع درونی و بیرونی استفاده کرده اند . در بعد درونی این افراد با استفاده از نیروهای ذهنی ،توانایی های قسمت چپ و راست مغز و تغییر افکار و باورهای خود و در بعد بیرونی با یادگیری و استفاده از اهرم های موفقیت (تجربیات افراد ) توانسته اند تحولات شگرفی را در زندگی خود و دنیای پیرامون خود خلق کنند . مطالعه و یادگیری در دنیایی که اطلاعات در هر دو سال یک بار کهنه می شوند و اطلاعات جدیدی ظهور می کنند یکی از راهبردهای این افراد برای موفقیت است . سایت راه موفق به منظور ارایه دوره های آموزشی موفقیت ،ارایه تجربیات افراد موفق ، ارایه محصولات گوناگون در زمینه موفقیت و ... ایجاد شده است. در کنار این امر بزرگ این سایت آشنا نمودن دانش آموزان ، دانشجویان و ... با اصول موفقیت و مسیرهای موفقیت طی شده توسط افراد موفق را یکی از اهداف خود قرار داده است.

محل لوگو

ماهرخ فلاحی ، مدیر موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی


ماهرخ فلاحی ، مدیر موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی

ماهرخ فلاحی ، مدیر موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی

ماهرخ فلاحی در تاریخ بیستم فروردین سال یکهزار و سیصد و بیست و دو خورشیدی در خانواده‌ای اهل علم و تحقیق در تهران متولد شد . اصالتا اهل منطقه طالقان می باشد. به علت پویائی و استعداد ذاتی در سن پنج سالگی تحصیلات ابتدایی را آغاز می کند و از همان آغاز، هر ساله موفق به اخذ رتبه دانش آموز ممتاز کلاس می شود. در سن هفده سالگی‌ام تحصیلات دوره متوسطه را به پایان رسانیده و مدرک دیپلم از دبیرستان داوری تهران اخذ می کند و با شرکت در کنکور سراسری در دانشسرای عالی دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبیات انگلیسی موفق به کسب رتبه اول و در رشته حقوق قضائی رتبه دوم در سطح کشور را کسب می کند.

در سال اول ورود به دانشگاه تهران ازدواج می کند و در پایان سال اول دانشگاه صاحب یک پسر بچه می شود . در همین سال علیرغم اشتغال به تدریس، تحصیل دانشگاهی و گذران زندگی مشترک، از سوی دانشکده محل تحصیل، به عنوان دانشجوی ممتاز معرفی و در سن بیست سالگی با اخذ دانشنامه لیسانس از دانشگاه تهران فارغ التحصیل و با عنوان دبیر به استخدام رسمی وزارت آموزش و پرورش درمی آید.
پس از مدت چهار سال تدریس در دبیرستان های دخترانه تهران، به عنوان دبیر نمونه وزارت آموزش و پرورش کشور معرفی و متعاقبا در یک آزمون علمی تخصصی سراسری بین دبیران رشته زبان ادبیات انگلیسی ایران، در قالب یک هیئت سه نفره جهت فراگیری دوره تخصصی آموزش و پرورش نابینایان و نیز گذراندن خط مخصوص بریل به کشور ایالات متحده آمریکا و چند کشور اروپائی اعزام می شود. پس از اتمام دوره تخصصی فوق به تهران مراجعت و از سوی وزارت آموزش و پرورش به سازمان آموزش کودکان استثنائی (نابینا) منتقل و به سمت رئیس موسسه آموزشی نابینایان کشور انتخاب می گردد.
سپس همسر خانم فلاحی( آقای اسفندیار فلاحی که وی نیز از دبیران نمونه کشور بود) موفق به دریافت پروانه تاسیس گروه فرهنگی شیخ الرئیس ابوعلی سینا از وزارت آموزش و پرورش می گردد و در آن زمان همراه با پدر خود سه نفری به راه اندازی و اداره موسسه آموزشی فوق می پردازند. پس از چند سال تلاش و کوشش مستمر، براساس قوانین مصوبه وزارت آموزش و پرورش متاسفانه موسسات آموزشی ملی جمع آوری و منحل می گردد و با اعلام انحلال این موسسه سرمایه بسیاری را از دست می دهد، لکن ناامید نشده و با خلاقیت ذاتی و تلاش و کوششی که خداوند به وی عطا نموده ، تصمیم می گیرد جهت دوران بازنشستگی، نسبت به ایجاد یک واحد خصوصی تولیدی و اقتصادی اقدام نماید.
به علت علاقه به کشت و کار و تولید مواد غذایی به اتفاق همسرخود یک واحد ساختمان ویلایی در غرب تهران که حاصل یک عمر خدمت آموزشی خودشان بوده ، فروخته و در یک واحد آپارتمان متوسط زندگی را آغاز می کنند و مابه‌التفاوت ارزش ریالی این ساختمان به خرید یک باب باغچه یک هکتاری در حومه کرج اختصاص می یابد که امروز به موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی شهرت دارد. این موسسه در منطقه احمدآباد مصدق از توابع شهرستانی ساوجبلاغ استان تهران قرار دارد.
با اقدام به تاسیس موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی، فرید فلاحی (دارای مدرک فوق لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی) و نیز امید فلاحی (دارای مدرک دکتری پزشکی) فرزندان خانم فلاحی به جمع هیئت مدیره این موسسه تولیدی می پیوندند. با عنایت به تحصیلات دانشگاهی هر چهار نفر اعضاء مدیریت موسسه، اصول و روش تولیدات محصولات کشاورزی و دامی، چه در بخش مزرعه، باغات و دامداری صنعتی خود به خود جنبه علمی و پژوهشی می یابد. به عنوان مثال در بخش مزرعه، سیستم کاشت، داشت و برداشت گندم، ذرت و علوفه دامی تماما“ مکانیزه و در بخش باغداری روش تولید میوه‌جات با آخرین تحقیقات علمی و دانشگاهی رایج در موسسات تحقیقات باغداری در کشورهای آمریکا و کانادا و نهایتا در بخش دامداری صنعتی، نحوه تغذیه، تولید و نگهدای دام با استفاده و بهره‌وری از جدیدترین متد رایج در آمریکا و اروپا از طریق اطلاعات پژوهشی و علمی اینترنتی (Internet Information)صورت می‌گیرد.
از همان ابتدا بنا به علوم روز تکثیر گاو اصیل شیری نژاد هلشتاین در بخش دامداری موسسه با سیستم تلقیح مصنوعی (Artificial Intimination) شروع و در سایه الطاف پروردگار و تلاش مستمر خانواده، روش تولید و تکثیر نسل گاو اصیل شیری در حال حاضر مطابق آخرین متد روز آمریکا و اروپا یعنی انتقال جنین آزمایشگاهی (Clinical Embryo Transfer) می‌باشد، نتیجه روش انتقال جنین بدان معناست که به جای تولید یک گوساله از هر گاو شیری ممتاز در یک دوره تولید یک ساله می‌توان ده ها و صدها راس دام اصیل با درجه عالی تولید نمود که البته انجام این امر مستلزم همکاری یک تیم دامپزشکی و جراحی ممتاز از زبده ترین جراحان دامپزشک در رشته تخصصی “مامائی دام“ می‌باشد. نتیجه سال‌ها تحقیق، تولید و پرورش و اصلاح نژاد دام، امروزه در دست داشتن یک گله کاو اصیل شیری هلشتاین ممتاز با بالاترین میزان تولید شیر و گوشت و خلوص خونی و ژنتیکی می باشد و طبعا“ اصلاح مداوم فنوتیپ و ژنوتیپ دام، باعث شد که در تمامی جشنواره‌های انتخاب بهترین دام‌های اصیل هلشتاین ایران (Iranian Dairy Cattle Show) در هر سه دوره متوالی جشنواره که با حضور داوران و کارشناسان حرفه‌ای دام از کشورهای آمریکا- کانادا و آلمان صورت می‌گرفت موفق به احراز مقام اول، لوحه تقدیر و مدال‌های طلای بهترین پرورش دهندگان گاو اصیل شیری گردم.
خانم فلاحی سه مورد سفر تشویقی و تحقیقاتی به کشورهای کانادا و آلمان داشته است و در جشنواره شیخ بهائی دانشگاه صنعتی اصفهان با عنوان (جشنواره کارآفرینان کشور) از سوی هیئت داوران به عنوان رتبه اول و کارآفرین نمونه انتخاب می شود. لازم به ذکر است که موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی علی الخصوص بخش دامداری صنعتی، مکان مناسب و مساعدی جهت تحقیقات دانشگاهی و علمی دانشجویان رشته‌های دامپروری و دامپزشکی، خصوصا دختران دانشجو شده است که با توافق فیمابین مدیریت این موسسه و تعداد زیادی از دانشگاه های کشور دانشجویان مربوطه واحدهای تحقیقی و کارآموزی فنی خود را زیر نظر و تحت نظارت هیئت مدیره می‌گذرانند و در پایان هر دوره سه ماهه آموزش فنی و عملی گواهی نامه مربوطه صادر و به دانشگاه مبداء ارسال می‌گردد.

نایب رئیس شورای اسلامی محمد شهر کرج از دیگر فعالیت های اجرایی خانم فلاحی می باشد.
مدیریت صحیح اتفاقات داخلی و خارجی موسسه از مهمترین عوامل موفقیت خانم فلاحی می باشد.
ایشان مهمترین رمز موفقیت در عرصه تولید محصولات کشاورزی و دامپروری را ترک زندگی تشریفاتی تهران، اقامت دائم در محل دامداری و مدیریت مستقیم می‌داند.

خانم فلاحی می گوید : خوشبختانه امروزه با شناخت صحیح و همکاری سازمان‌ها و ادارات ذیربط در وزارت جهاد کشاورزی، گوساله‌های نر اصیل پرورش یافته در این موسسه به عنوان ”گاو نر مولد” به تمامی مراکز استان‌ها در سطح کشور ارسال و نیز در مرکز ”اصلاح نژاد دام کشور” وابسته به وزارات متبوعه مورد بهره برداری تولید اسپرم جهت تلقیح به گاو‌های ماده سراسر میهن پربرکت‌مان می‌گردد.

اقتباس و تلخیص از زندگی نامه خانم ماهرخ فلاحی در سایت های اینترنتی

  انتشار : ۸ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1086

تهران - صندوق پستی 1474954578

با درس آموزی از موفقیت های دیگران مسیر موفقیت را هموارتر طی کنیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وب سایت راه موفق می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما